הדקלום של בוגי יעלון

מוכנים להילחם באיראן, רק שיעזבו אותם עם המתנחלים ופרחחיהם

"תג מחיר זה טרור לכל דבר" - אמר אתמול (ג') שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. הדברים נאמרו בעקבות האירוע בכפר קוסרה, שבו נעשה כמעט לינץ' בחבורת פרחחים ישראלים שבאו להציק לתושבי הכפר ולפגוע בהם ובפרנסתם.

שמעתי את הדברים של יעלון, הבנתי אותם, הם נשמעו לי חשובים - אבל אני לא מצליח להרגיש אותם. לא מצליח להרגיש שיעלון, והממשלה בכלל, באמת מתכוונים לזה. כי דברים ללא מעשים בצדם, מה הם שווים?

אם בטרור מדובר, למה לא מתייחסים אל פרחחי המתנחלים כאל טרוריסטים, על כל המשתמע מכך ? מה שקורה בדרך כלל זה שיש מעצר לכמה ימים, שחרור, משפט שבו הם שרים ורוקדים ומתפללים, וענישה קלה. בדרך כלל קלילה. לא כך מתייחסים אצלנו אל מחבלים. לא כך מתייחסים אפילו לילדים שזורקים אבנים.

באפס מעשה

"אנו פועלים ונפעל כלפי (מבצעי תג מחיר) באפס סובלנות וביד נחושה וקשה כדי למגר אותה", המשיך יעלון להטעות את קהל שומעיו. איפה פועלים? מי פועל? מה בדיוק נעשה עד היום כדי למגר את התופעה של תג מחיר? אותו יעלון עומד בראש צבא גדול ואדיר, ואם באמת היה רוצה, הוא ועמיתיו כבר מזמן היו ממגרים את התופעה. כשיעלון אומר "באפס סובלנות" הוא בעצם מתכוון "באפס מעשה"?

"לא נאפשר לקבוצות שוליות, קיצוניות ואלימות להשתלט בכוח... לאיים על תושבים פלסטיניים... ולהתנהג באופן ביריוני המסכן את שלום הציבור - ועלול להצית תבערה. נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים ברשותנו כדי לסלק אותן מתוכנו".

גם את זה אמר יעלון, והדברים נשמעים כמו מופע סטנד-אפ. מה פירוש "לא נאפשר"? הרי אתם כל הזמן מאפשרים!!! מה פירוש "נמשיך להפעיל אמצעים"? מתי התחלתם? האם הכוונה לפעולות האנמיות שאינן מרתיעות איש? הרי פעולות אלה רק גורמות לפרחחי ההתנחלויות ולמוריהם ה"רוחניים" לפרוץ בצחוק גדול (וכמובן בשירה וריקודים).

יותר קל להתעסק עם איראן

זה נורא מתסכל, אבל דיבורים לא יחסלו את התופעה. אני יודע כמה הבשורה הזאת קשה ליעלון ולחבריו השרים, הם כל-כך לא רוצים לעשות. הם מוכנים להתברבר עד אין קץ עם הפלסטינאים, ללחום באיראן - רק שיעזבו אותם עם המתנחלים ופרחחיהם. כי יש בקרב אוכלוסייה זו פוטנציאל אלקטורלי לא מבוטל, ואם אתם רוצים הוכחה - תראו את מירי רגב. למי אתם חושבים היא מכוונת את השטויות שלה?

יעלון, כמו רבים אחרים, דקלם אתמול, וימשיך לדקלם בעתיד. כי ימניותו-אומנותו היא הבסיס לקיומו הפוליטי. לכן, הוא לא יעשה שום דבר שבאמת יכאב לפורעי החוק. לא הוא ולא חבריו למפלגה ולממשלה. כי באמת, למה לעשות, כאשר אפשר לדקלם?