בית המשפט מינה כונס נכסים ליבואנית המזון אלסקה

אלסקה נקלעה בתקופה האחרונה לקשיים כלכליים חריפים ■ כונס הנכסים מונה לבקשת הנושה המרכזי, בנק לאומי, שלו חייבת החברה כ-13.1 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, אילן שילה, מינה היום (ה') את עו"ד אמיר דולב ככונס נכסים על כל נכסיה ורכושה של יבואנית המזון הוותיקה אלסקה, שנקלעה לחובות כבדים.

אלסקה נקלעה בתקופה האחרונה לקשיים כלכליים חריפים, פעילותה גירעונית, ויש לה גירעון ניכר בהון העצמי של כ-13.5 מיליון שקל, שאינם מאפשרים לה להמשיך את פעילותה העסקית.

אתמול (ד') ביקש בנק לאומי, הנושה המרכזי של החברה שלו היא חייבת כ-13.1 מיליון שקל בגין הלוואות ואשראי, את מינוי כונס הנכסים, בהסכמת אלסקה.

פועלת כבר 30 שנה בשוק

מהבקשה עלה כי כביטחון להשבת כל הסכומים שקיבלה מלאומי, העמידה אלסקה ערבויות בעלים ושיעבודים, בין היתר באגרת חוב, והצדדים הסכימו כי לאומי יוכל להעמיד את הסכומים המגיעים לו לפירעון מיידי, בין היתר במקרה שאלסקה תפר את התחייבויותיה או במקרה של אי-תשלום כספים שמגיעים ללאומי מאלסקה במועדים שנקבעו מראש.

לפי בקשת לאומי, אלסקה הפרה את התחייבויותיה לפי מסמך ההתניות הפיננסיות שערכה עם לאומי, בכך שההון העצמי שלה ירד מתחת ל-10 מיליון שקל, וכן לאור אי-יכולתה לפרוע את ההלוואות.

לדברי לאומי, נוכח המשבר שאליו נקלעה החברה וחוסר יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, ונוכח ההרעה המוחשית במצבה, לא היה מנוס מאכיפת השיעבודים שיצרה להבטחת חובותיו ולמינוי כונס נכסים על רכושה.

אלסקה מזון היא חברה ליבוא ושיווק מוצרי מזון לשוק הישראלי, הפועלת בשוק מזה 30 שנה. עם לקוחותיה נמנות רשתות שיווק בפריסה ארצית, רשתות שיווק מזון מקומיות וכן מוסדות שונים, בתי-מלון, שירותי קייטרינג וסיטונאים.

החברה מייבאת מוצרים רבים תחת המותג "אלסקה", בהם שימורי דגים, פירות וירקות, אורז ושמן, פסטה, אטריות, פירות יבשים, חמוצים ורטבים. כמו כן מייבאת אלסקה מותגים בינלאומיים.

כונס הנכסים שמונה היום צפוי לפרסם בקרוב הצעה לרכישת נכסיה ופעילותה של החברה.