הרשות השנייה נערכת להקמת תחנות רדיו אזורי נוספות

בוחנת הקמת תחנה בשפה הערבית באזור ירושלים ותחנה נוספת בשפה הרוסית ■ כיום פועלות בישראל 16 תחנות רדיו אזורי

האם צפויות להתווסף תחנות רדיו אזורי חדשות? ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מנהלת הרשות השנייה בדיקות כלכליות, על מנת לבחון אם יש מקום להקים עוד לפחות שתי תחנות רדיו אזורי: הראשונה - תחנה ערבית; והשנייה - תחנת רדיו אזורי בשפה הרוסית.

היוזמה הגיעה בעקבות פנייה של גורמים ברדיו האזורי לרשות השנייה ולמשרד התקשורת, אשר הביעו עניין בהקמת תחנות רדיו נוספות.

כיום פועלות בישראל 16 תחנות רדיו אזורי, מהן מספר תחנות המשדרות בפיצולים. לאורך השנים, פיצולי התדרים - כלומר שני תדרים שניתנו לאותה תחנה - העלו את חמתם של גורמים מתחרים בשוק הרדיו האזורי, אשר הלינו על העובדה כי התחנות הקימו תחנות חדשות לכל דבר.

התחנה האזורית אשר אותה מבקשים להקים בערבית אמורה לפעול באזור ירושלים, שם פועלות שתי תחנות כיום - "רדיו ירושלים" ו"רדיו גלי ישראל", המשרת את ציבור היישובים היהודים שמעבר לקו הירוק. כעת, הכוונה היא לשרת את הציבור הערבי הגדול שחי באזור - מחוץ ובתוך הקו ירוק - עם תחנת רדיו אזורי חוקית. תחנה כזו אמורה לייתר גם את התחנות הפיראטיות באזור.

את הציבור דובר הרוסית בישראל משרתת תחנת רדיו אזורית אחת - רדיו פרוויו, שהיא פיצול של "רדיו לב המדינה" המשדר באזור השפלה.

בשנים האחרונות הפכו תחנות הרדיו האזורי לגוף השידור הכדאי ביותר בשוק התקשורת, בעיקר בעקבות התנהלות עסקית נכונה של בעליהן והטבות רגולטוריות שלהן זכו. הדבר מעלה את אטרקטיביות ההשקעה בענף.

ברשות השנייה אישרו את הדברים.