לא "מבזבזים" תוכניות

עם כל הכבוד, נדמה שידה של קשת קלה מדי על נוהל שינוי לוח השידורים

ערב שידורים מיוחד לזכר אריאל שרון, מוצ"ש, ערוץ 2

אין זה חלילה משום זלזול בכבודו של ראש הממשלה המנוח, אבל אני מניח שלא מעט צופים שציפו אמש לערב הטוב של זכיינית ערוץ 2 קשת, עם "מסאטר שף" ו"להיות איתה", גילו שלוח המשדרים כפה עליהם להיות איתו, כלומר עם אריאל שרון.

עשרת הימים האחרונים לחיי ראש הממשלה לשעבר צריכים לגרום לגופי התקשורת לרענן את נוהל "חבצלת" המפורסם, שלפיו מכינים מראש את כל אלבומי הזיכרון וההספדים מבעוד מועד, וברגע שמודיעים בצער... נו, אתם כבר יודעים.

"סירובו" של שרון להתיישר לפי הנורמות המקובלות בתקשורת (במותו כמו בחייו, יש לציין), גרם לעיתונות הכתובה לפרסם את האלבומים כבר בסוף השבוע שעבר, בעוד שלטלוויזיה נשמרה הזכות להגיב בזמן אמת.

והיה לה לא מעט זמן: למן שעות הצהריים, עת נודע דבר פטירתו של שרון, החלה חברת החדשות של ערוץ 2 במשדר מיוחד.

ערב מהורהר

עד כאן אין לי כמובן טענות לא לזכיין ולא לחברת החדשות. הבעיה שלי החלה בסביבות 21:00, עת התברר כי מהדורת החדשות המיוחדת צפויה להתארך בשעה, כשלאחריה ישודר הראיון עם בנו, גלעד שרון.

לכאורה מדובר בהחלטה לגיטימית, אלא שמוכרחים לומר את האמת: ככל שמותו של אדם בשנה ה-86 לחייו עלול להיות טרגי, הרי שמותו של שרון לא היה כזה: 8 שנים של תרדמת ועוד 10 ימים שבהם היה על ערש דווי, היו אמורים להכניס מעט פרופורציות בנושא (מה גם שאת מצעד המרואיינים הזה ראינו כבר לפני שמונה שנים ושוב, לפני כשבוע), פרופורציות שנדמה שנטמעו בקרב רוב הציבור - חוץ מאשר אצל הזכיין שידו קלה מדי על הנוהל המוכר כ"שינוי בלוח המשדרים", שבו דוחים תוכניות שהפקתן יקרה ולא "מבזבזים" אותן על ערב מהורהר.