עובדי שירות התעסוקה פותחים בעיצומים

ההסתדרות: "ההחלטה על העיצומים התקבלה הבוקר על רקע צעדיה החד-צדדיים של הנהלת שירות התעסוקה בעניין הפעלת תוכנית 'מעגלי התעסוקה' החל מ-15 בינואר"

עובדי שירות התעסוקה פותחים מחר (ב') בעיצומים בשל תוכנית "מעגלי התעסוקה" - לא תהיה קבלת קהל, ולא יינתן מענה טלפוני בכל לשכות התעסוקה בארץ.

"ההחלטה על העיצומים התקבלה הבוקר על רקע צעדיה החד-צדדיים של הנהלת שירות התעסוקה בעניין הפעלת תוכנית 'מעגלי התעסוקה' החל מ-15 בינואר", נמסר מההסתדרות. "העובדים מוחים על כך שהפעלת התוכנית מתקדמת מבלי שהושגו סיכומים והבנות עם העובדים ועם הסתדרות עובדי המדינה".

ממזכירות הוועד הארצי נמסר כי "זה צעד נוסף של האוצר והנהלת השירות שרוצה לסגור את השירות. התוכנית הזאת היא הפרטה בפועל של שירות התעסוקה והפקרה מוחלטת של ציבור דורשי העבודה. המשמעות היא שהאוכלוסייה הכי חלשה תישאר ללא קצבאות.

"אין בתוכנית הזאת שום בשורה, זה מיחזור של תוכנית ויסקונסין, והיא תספק תעסוקה אך ורק לגורמים פרטיים שפועלים למטרת רווח ולא למען דורשי העבודה. לנוכח ההתנגדויות מצדם של כלל הגורמים, לרבות כנסת ישראל, מנסים כעת להכניס את התוכנית האיומה הזאת בדלת האחורית".

הנהלת שירות התעסוקה מסרה כי היא "מצרה על הקלות הבלתי נסבלת בה בוחר ועד שירות התעסוקה שבוע אחר שבוע לנקוט בעיצומים. התנהלות זאת פוגעת שוב ושוב בלקוחות ועובדי הארגון ומדרדרת את תדמיתו לשפל חסר תקדים. לגופו של עניין, תוכנית מעגלי תעסוקה, תופעל על ידי עובדי השירות בסיוע מנחי סדנאות חיצוניים, זאת בדומה למאות סדנאות המועברות כבר כיום בשירות ומסייעות לאלפי דורשי עבודה להיקלט בשוק העבודה. מטרת תוכנית זאת הינה לסייע לדורשי עבודה בה"ה להיקלט בעבודה ותתרום לחיזוק השירות".