אופטימיות לקראת דוחות הישראליות

אזהרות רווח דרמטיות בינתיים אין, ורדוור אף הפתיעה והעלתה תחזיות *וגם: נפרדים ממניית אורכית ומקדמים בברכה את סופרקום

תערוכת לאס וגאס הסתיימה, וכמו בכל שנה היא הייתה כל כך עמוסה ולא ממוקדת - מאפליקציות מוזרות ועד למכוניות מקושרות - שאפשר לסכם ולומר שמרוב עצים לא ראו את היער. אחרי התערוכה אף אחד לא יכול להצביע על הדבר הגדול הבא, אבל במחשבה שנייה, גם כאשר סטיב ג'ובס הציג בדיוק החודש לפני שבע שנים את האייפון הראשון, איש לא אמר אז שזה הדבר הגדול הבא - להוציא את ג'ובס עצמו.

הסיסמה שריחפה מעל לאס וגאס, ובכלל הפכה לבאז טכנולוגי בשנה האחרונה, היא "אינטרנט של דברים" (IoT), כלומר הכול מקושר לכול. מי שרוצה להבין איך העולם המקושר ייראה אולי בעוד שנים רבות, שיצפה בסרט שיוצא עכשיו לאקרנים בישראל "היא" (Her). לטווח הקצר, בלאס וגאס הבנו שמסך המכונית שלנו הופך לשדה הקרב הבא של הענקיות אפל (AAPL), גוגל (GOOG), סמסונג ואחרות.

מבין הישראליות, תחום המכוניות המקושרות פותח שווקים לסיוה (CEVA), שכבר משתפת פעולה עם כמה חברות גדולות, וגם לטליט (TCM.L), שכבר כמה שנים מוכרת ליצרניות אירופיות גדולות מודולים לתקשורת במכוניות.

בשבוע האחרון של 2013 הרחיבה טליט את מגוון הפתרונות שלה בתחום התחבורה, כאשר רכשה מענקית השבבים ההולנדית NXPI) NXP) יחידה עסקית שמתמחה בשירותי דרך מתקדמים, תמורת 9 מיליון דולר.

נובה: ברף העליון

בכל מה שנוגע לסמארטפונים, בלאס וגאס כולם הסכימו שברצלונה חשובה יותר, כלומר, התערוכה הגדולה של המובייל, שתתקיים שם כמו בכל שנה בסוף פברואר. נראה ששם תשיק סמסונג את הדור החמישי למשפחת הגלקסי שלה, ועד אז ינסו האנליסטים לחטט אצל קבלני המשנה במזרח ולגלות מי מבין ספקיות השבבים זכתה להיכנס לסמארטפון החדש, ומי נשארה בחוץ.

השבוע תיכנס עונת הדוחות להילוך גבוה, והחל ממחרתיים ועד יום שישי יתפרסמו תוצאות של הבנקים הגדולים. במגזר הטכנולוגי, בין הגדולות תפרסם השבוע רק אינטל (INTC), ביום חמישי, ומבין הקונצרנים הגדולים, GE יפרסם למחרת. הישראליות הגדולות, כמו צ'ק פוינט (CHKP), אמדוקס (DOX), מלאנוקס (MLNX) ורדוור (RDWR) יפרסמו רק בשבוע האחרון של החודש.

יש מקום לאופטימיות זהירה לקראת התוצאות, כי בינתיים לא שמענו על אזהרות רווח דרמטיות. בין הישראליות, נובה (NVMI) הודיעה שתהיה ברף העליון של ההנחיות, ורדוור הפתיעה כאשר העלתה תחזיות לרבעון הרביעי, מה שהקפיץ את המניה לשיא של שנה אחורה. מאז הרבעון הרביעי של 2009 רדוור לא העלתה תחזיות שלא בעת התוצאות, ואני מניח שהמומנטום החיובי יקרין גם על ההנחיות של הרבעון הראשון של 2014, בניגוד לרבעון הראשון של 2013 שעליו היא הזהירה.

השבוע תתחדש גם עונת כנסי המשקיעים. במגזר הרפואי יתקיים הכנס השנתי הגדול של ג'יי.פי מורגן (JPM) בסן פרנסיסקו. לניו יורק יגיעו מנהלים של יותר מ-300 חברות צמיחה ציבוריות לכנס שמארגן בנק ההשקעות נידהאם, שמיוצג כאן על-ידי בנק ירושלים.

בין החברות הישראליות שאני מחזיק כאן יהיו שם אורבוטק (ORBK), אודיוקודס (AUDC), אטיוניטי (ATTU), DSP גרופ (DSPG), נובה, סיוה, סרגון (CRNT), קמטק (CAMT), רדוור ו-OTI (OTIV).

פוטנציאל ממשלתי גדול לסופרקום

אני מצרף היום לתיק את סופרקום (SPCB), אשר לה מכרה לאחרונה OTI את חטיבת הכרטיסים החכמים. בתחום הזה של תעודות זיהוי, דרכונים, רישיונות נהיגה, מערכות בחירות ועוד, על בסיס טכנולוגיה של זיהוי חכם, יש פוטנציאל גדול מאוד של פרויקטים ממשלתיים, בסדר גודל של עשרות מיליוני דולרים על פני כמה שנים, בעיקר במדינות המתפתחות.

אם עד היום OTI וסופרקום נלחמו ראש בראש על כל פרויקט, והזיקו אחת לשנייה, בדומה לאלביט (ESLT) והתעשייה האווירית בתחום המזל"טים, הרי שעכשיו, אחרי המכירה, אני מניח שמלאכת החדירה של סופרקום תהיה קלה הרבה יותר, וזה לא התחום היחידי שבו היא עוסקת.

אריה טרבלסי, מנכ"ל סופרקום, מעריך שעל בסיס המכירות לשנת 2012 של החטיבה שנרכשה ושל סופרקום עצמה באותה, שנה פוטנציאל המכירות השנתי של החברה כולה עומד היום על סביב 26 מיליון דולר, מבלי לקחת בחשבון זכיות בפרויקטים גדולים שבצנרת, שחלקם עשויים להתממש במהלך השנה.

לסיום, בעקבות ביטול ההסכם עם ECI אני נפרד היום מאורכית (ORCT), שבשנת 2005 מימשתי מהחזקתה רווחים גבוהים בהרבה מההפסד שנרשם היום.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.