הפעם זה ימריא? גוגל עובדת על מנוע השוואת מחירי טיסות סודי

זאת בשיתוף-פעולה עם חברת התעופה האירית Ryanair ■ מנכ"ל Ryanair: "זה ישנה לתמיד את האופן שבו אנחנו קונים כרטיסי טיסה" ■ גוגל מחזיקה כבר בשירות דומה, Google Flight Search, אך הוא עדיין לא הצליח לתפוס

חברת גוגל עובדת על שירות השוואת מחירי תיירות סודי - כך מדווח העיתון האירי "Irish Independent". החברה מתכננת לשתף פעולה עם חברת הלואו-קוסט האירית Ryanair, כשהשירות צפוי להיות מושק בסוף מארס השנה.

"יש כמה פיתוחים מאוד מעניינים עם גוגל, איתם אנחנו עובדים על השוואת מחירים", אמר מנכ"ל Ryanair, מייקל אולירי, לעיתון האירי. לדבריו, המטרה היא להרוס אתרי השוואת מחירי תיירות מתחרים כמו Skyscanner. "זה ישנה לתמיד את האופן שבו אנחנו רוכשים כרטיסי טיסה", הוא הוסיף.

אולירי ציין כי Ryanair לא מתכוונת להשקיע במיזם החדש, כשהמטרה של גוגל היא לעבוד עם כל חברות התעופה בעולם כדי לקבל גישה למאגר המידע שלהם.

מבחינת גוגל, מדובר במהלך מעניין שאמור לנסות ולהוציא אותה מהבוץ שבו היא נמצאת בעולם השוואת מחירי הטיסות. באוקטובר 2011 גוגל רכשה את חברת ITA, שסיפקה כלי מידע על טיסות, מחירים ומועדים, ב-700 מיליון דולר. הרכישה הכניסה לכוננות שירותי השוואת מחירי טיסות מתחרים, מחשש שהכניסה של גוגל לתחום תשנה את כללי המשחק.

גוגל אכן השיקה את שירות Google Flight Search, שמספק ממשק נוח וידידותי לשימוש, אך הוא מעולם לא הצליח להמריא ולתת פייט לאתרים הוותיקים. אחת הסיבות לכך היא העובדה שבשירות חסרות חברות תעופה שונות, בהן Ryanair. בחברות כמו Priceline, הבעלים של אתרים כמו Kayak, או Expedia, טענו שוב ושוב כי הם לא חשו שום השפעה מצד השירות של גוגל.

אף שמדובר בהצהרה מעניינת ביותר, יש לקחת בעירבון מוגבל את דבריו של אולירי. המנכ"ל הוותיק והצבעוני של Ryanair ידוע בפיזור הבטחות וסיסמאות, בעיקר כדי לקבל כותרות ויחסי ציבור לחברת הלואו-קוסט המובילה שבניהולו. כך, בעבר הציע להקרין סרטי פורנו בטיסות ולאפשר הימורים באוויר.

גימיק אחר היה הפקת לוח שנה בכיכובן של דיילות החברה כשהן לבושות בהלבשה תחתונה, כשההכנסות הועברו למטרות צדקה. כמו כן, הוא בחן מקומות עמידה בטיסות ("חגורות הבטיחות גם כך לא אפקטיביות. אם יש התרסקות מטוס, כולם מתים") וכן אפשרות לחייב נוסעים בתשלום על שימוש בתאי השירותים.