פרויקט חדש בלב תל-אביב: למעלה ממיליון שקל לחדר

פרויקט "אנטוקולסקי שטרוק" ברחוב אבן גבירול צפוי לכלול 103 דירות בבניין בן 9 קומות, כאשר בכל קומה יהיו 14 דירות ■ הממ"ד יהיה מחוץ לדירות ■ והמחיר? 2.3 מיליון שקל לדירת 2 חדרים

מרכזיית בזק המיתולוגית בפינת הרחובות אבן גבירול, אנטוקולסקי ושטרוק בצפון הישן של תל אביב, סמוך לעירייה וקניון גן העיר, צפויה להפוך לפרויקט מגורים הכולל תשע קומות ו-103 דירות. את הפרויקט תקים חברת BIT בבעלות היזם אורי הלר, שרכשה את המגרש לפני שלוש שנים מחברת בזק תמורת 80 מיליון שקל.

לדברי הלר, יעוד הקרקע המקורי היה מגורים, כאשר לאחר רכישת המגרש הוא ביקש לקדם עליו תוכנית להקמת מגדל גבוה המשלב מגורים ומלונאות. לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה דחתה את התוכנית, החליט הלר לקדם תוכנית לבניין בן תשע קומות עם קומה מסחרית הפונה לרחוב אבן גבירול ו-103 דירות, ותואמת את המרקם העירוני בציר אבן גבירול.

יש לציין כי על פי התוכנית החלה כעת על הקרקע, ניתן להקים על המגרש 75 דירות בלבד, כאשר הלר הגיש בקשה להקלות שונות במסגרת התיקון השלישי לתמ"א 38 , ותקנות שבס, כך שבסך הכל מספר הדירות יעמוד על 103. היום (ג') הסתיים הליך הגשת ההתנגדויות לתוכנית, ולאחר שמיעתן במידה והוגשו, תחליט הוועדה המקומית אם לאשר את התוכנית.

לדברי הלר, הבניין צפוי להיהרס כאשר הדירות בפרויקט יהיו בנות 2-6 חדרים, החל משטח של 52 מ"ר ועד 180 מ"ר, כאשר מחיר דירת 2 חדרים בפרויקט צפוי להתחיל מ-2.3 מיליון שקל, ומחיר דירת 5 חדרים יתחיל מ- 6.5 מיליון שקל. דירת 6 חדרים בפרויקט תעלה כבר 8 מיליון שקל. הפרויקט שתכנן האדריכל אבנר ישר, כולל שלושה אגפים, חצר פנימית בדומה לבנייה אירופאית, וחניון תת קרקעי. בנוסף, הפרויקט יכלול מספר כניסות שהראשית מהן תהייה מרחוב אנטוקולסקי.

מרבית הדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות שחזיתן פונה לרחובות אבן גבירול ואנטוקולסקי, בעוד הדירות הגדולות בפרויקט יפנו לרחוב שטרוק הנחשב לרחוב יוקרתי ושקט. מאחר ו-52% מהדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות, של 65 מ"ר בממוצע, הוחלט כי בדירות עצמן לא ייבנה ממ"ד, ובמקום זאת יוקמו בכל קומה שלושה ממ"קים (מרחב מוגן קומתי). את הפרויקט משווקת חברת אלדר שיווק.

קומת המסחר הפונה לרחוב אבן גבירול תכלול 800 מ"ר שטחי מסחר שהחברה טרם החליטה אם למכור או להשאיר בבעלותה ולהשכיר לעסקים שונים. "הפרויקט מיועד לאוהבי תל אביב שמחפשים בנין אינטימי ולא מגדל עם מאות דיירים", אמר הלר. "בצפון הישן של תל אביב כמעט ואין בנייה חדשה ולכן מדובר בהזדמנות לגור בבניין חדש, במקום הכי מרכזי שיש בתל אביב".