לידיעת ציבור הנוסעים: שביתה באוטובוסי דן החל מיום שני

זאת, עקב פיצוץ במשא ומתן במו"מ בין העובדים בתיווך ההסתדרות לבין הנהלת החברה בנוגע להסכמי שכר ■ ההסתדרות "קוראת להנהלה לקחת אחריות ולהימנע מפגיעה בציבור הנוסעים"

עובדי חברת התחבורה הציבורית דן מודיעים כי ישביתו החל מיום שני הקרוב את פעילות כל האוטובוסים, עקב פיצוץ במשא ומתן במו"מ בין העובדים בתיווך ההסתדרות לבין הנהלת החברה.

לטענת ההסתדרות, בפגישת מו"מ לסגירה ולחתימה על ההסכם הקיבוצי שהתקיימה הבוקר, הנהלת דן חזרה בה מההסכמות שהגיעה עם הוועד - מה שמביא לדברי ההסתדרות לפגיעה בשכרם של כ-400 נהגים שכירים בדן, מתוך סך של כ-1,300 עובדים שכירים בחברה.

המו"מ בין העובדים לחברה על הסכמי השכר מתנהל כבר זמן ארוך. בהנהלת החברה הציעו לשנות את מבנה השכר לעובדים שיגדיל את השכר לשעה (שעומד לדברי ההתסדרות על 25 שקל בממוצע). במבנה המוצע, ההנהלה ביקשה לשנות רכיבים פנסיוניים בשכר כדי להגדיל את שכר היסוד והסכום שהעובד מקבל בשוטף.

אלא שלפי בדיקה שערכו בוועד העובדים ובאיגוד עובדי התחבורה, השינוי הזה מביא לפגיעה של כ-1,000 שקל בחודש לכ-400 נהגים שכירים של דן. ההסתדרות אומרת כי הגיעה עם ההנהלה להסכמות בחודש מארס האחרון, על מנגנון שיפצה את העובדים ששכרם נפגע ועל ההסכמות האלה הצדדים באו לחתום היום. לדברי ההסתדרות, ההנהלה חזרה בה כי מדובר בהוצאות נוספות שייצאו מכיס בעלי החברה.

בשיחה של "גלובס" עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, נמסר כי הנהגים בסיוע ההסתדרות מוכנים להשבית את האוטובוסים כבר מיום שני הקרוב, והם רוצים ליידע את הציבור מבעוד מועד. בחברה הוכרז סכסוך עבודה כבר בחודש מארס אשתקד, כך ששביתה, אם אכן תבוא, היא במסגרת החוק.

נציין, כי מאות חברי הקואפרטיב דן לא ישבתו וכן יתייצבו לעבודה. אדרי מסר עוד, כי "אם הנהלת חברת דן לא תשוב ותכבד את ההסכמות, ניאלץ לפתוח בשביתה. אני קורא להנהלה לקחת אחריות ולהימנע מפגיעה בציבור הנוסעים".