ביטוח הבריאות לעובדים זרים מתייקר בעשרות אחוזים

ככל הידוע הכללית תייקר את שירותיה בשיעור דו-ספרתי, לכ-1.25 דולר ליום מכ-1.5 דולר ליום

שירותי בריאות כללית מייקרת החל באפריל את התעריף שהיא גובה מחברות הביטוח בעבור שירותי הרפואה שהיא מספקת לעובדים זרים שרכשו ביטוח בריאות בישראל. בעקבות כך צפויות חברות הביטוח לייקר בעשרות אחוזים את ביטוח הבריאות לעובדים זרים. כך נודע ל"גלובס".

עלות ביטוח עובדים זרים עומדת כיום על כ-1.5 דולר ליום (כ-150-160 שקל לחודש), מתוכם כ-1.1 דולר עובר לקופת החולים שמספקת את השירות. ככל הידוע הכללית תייקר את שירותיה בשיעור דו-ספרתי, לכ-1.25 דולר ליום, כדי להתאים את ההכנסות להוצאות בתחום. על פי הערכות, בשוק הביטוח ההתייקרות האמורה בתעריפי הכללית תגולגל במלואה על ידי חברות הביטוח למבוטחים, וכנראה אף יותר מכך, כך שביטוחי הבריאות לעובדים זרים יתייקרו אפילו בעשרות אחוזים.

העסקת עובד זר ללא הסדרת ביטוח רפואי על ידי המעסיק מהווה עבירה פלילית, מכוח חוק עובדים זרים. כך, על המעסיק את העובד הזר חלה חובת ביטוח רפואי מינימלי שיוותר בתוקף למשך כל תקופת העסקתו, ושיבטיח את זכאות העובד הזר לשירותי בריאות דומים לאלו המוענקים על פי סל הבריאות הממלכתי. את השירות למבוטחים הזרים חברות הביטוח מספקות באמצעות ספק חיצוני שמקבל תשלום קבוע מחברת הביטוח בעבור כל עובד זר מבוטח - כשהכללית היא השחקן הפעיל המרכזי היחיד בתחום.

נזכיר כי באחרונה דווח כי שירותי בריאות כללית הפסיקה לקבל זרים במרפאות שלה בדרום ת"א, בעקבות תלונות של ישראלים על תורים ארוכים במיוחד, וכחלופה פתחה מרפאה מיוחדת לטובת הזרים בלבד.