ענבל אור: יש לי זכויות בפרויקט שתקים ישרוטל ברחוב הירקון

מדובר במגרש בן דונם שכיום פועל בו חניון, כאשר חלה עליו תוכנית בנין עיר למלונאות ומגורים

חברת ישרוטל תקים מלון ברחוב הירקון בת"א במתחם "תל אביב הקטנה". החברה הודיעה לאחרונה כי חתמה על הסכם עם בעלת הקרקע, חברת צפון הירקון תל אביב בע"מ, שלפיו היא רוכשת 50% ממניות החברה ב-15 מיליון שקל. מדובר במגרש בן דונם שבו פעל בעבר מועדון "תל אביב הקטנה" המיתולוגי, וכיום פועל בו חניון. על המגרש חלה תוכנית בנין עיר למלונאות ומגורים.

בעלי הקרקע פועלים להגדיל את זכויות הבנייה למלון בן 100 חדרים ובניין דירות. בנוסף הודיעה ישרוטל כי חתמה על הסכם שכירות ותפעול עם צפון הירקון שלפיו תשכור החברה את המלון שיוקם על המגרש ותפעילו ל-24 שנה ו-11 חודשים, ממועד סיום ההקמה. את בעלי הקרקע ייצג משרד עו"ד אפרים אברמזון, ואת ישרוטל משרד עו"ד יהודה רוה.

בעבר ניהלו בעלי הקרקע מגעים עם יזמים שהביעו עניין בקרקע, בשל מיקומה האטרקטיבי, אך אלה לא הבשילו. בין המתעניינים הייתה גם מארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור, שהודיעה באוגוסט האחרון כי תקים את פרויקט "אור בנמל", ובו 28 דירות מגורים ו-50 חדרי מלון. העסקה לא יצאה לפועל ובעלי הקרקע עברו לנהל מגעים עם גורמים אחרים.

עם הדיווח של ישרוטל על ההתקשרות עם בעלי הקרקע מסרה קבוצת ענבל אור ל"גלובס": "הקבוצה נדהמה לקרוא על הדיווח של ישרוטל לבורסה. מתברר לכאורה שלמרות שהקבוצה הייתה היוזמת וההוגה של העסקה עם חב' צפון הירקון, והיא זו שהציגה והכניסה את ישרוטל לעסקה, כנראה נעשה מחטף ומהלך מאחורי גבה. זהו מהלך פסול וחסר תום לב תוך התעלמות מוחלטת מזכויותיה של קבוצת אור, והקבוצה לא תשב בחיבוק ידיים. לנוכח הפרסומים האמורים, פנתה הקבוצה לצדדים לעסקה לקבלת הבהרות".

מחברת ישרוטל נמסר: "לענבל אור אין כיום זכויות כלשהן בפרויקט תל אביב הקטנה. חברת צפון הירקון ת"א בע"מ, שבה שותפה ישרוטל ב-50%, תקים את כל הפרויקט לרבות המגורים".