"לציבור העלו מסים - ונתניהו שילם אפס מס"

(עדכון) - ח"כ יחימוביץ': "נתניהו החביא את כספו באי ג'רזי בשנים האלימות ביותר כלפי הציבור" ■ ח"כ שפיר: "יש לו 40 מיליון שקל - והוא מתחמק ממס?"

ביקורת קשה בשמאל בעקבות חשיפת "גלובס" מאמש על החשבון שניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו במקלט מס בחו"ל לפני יותר מעשור.

"בכל יום מחדש מתברר כי הקפדה על נורמות ציבוריות הן לא הצד החזק של ראש הממשלה שלנו", מסר ח"כ איציק שמולי (העבודה). "לנתניהו אין בעיה להוציא 80 אלף שקל על מים ונרות על חשבון כספי המסים של הציבור, אבל בשביל להתחמק מלשלם את אותו המס הוא בורח עד לאי נידח באמצע התעלה הבריטית".

סגנית השר ציפי חוטובלי (הליכוד) הגנה על ראש הממשלה ומסרה: "לראש ממשלה יש זכות מלאה לנהל את ענייניו הפיננסיים כמו כל אזרח בישראל. הניסיון להציג אחזקת חשבון בנק חוקי לחלוטין בחו"ל כעניין בעייתי, חוטא לאמת ונראה כרדיפה אישית".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) תקפה גם כן את נתניהו ומסרה: "חשיפת 'גלובס', לפיה ראש הממשלה ניהל חשבון באי גרזי המשמש כמקלט מס, מוכיחה שאין גבול לזלזול, לציניות ולחזירות על חשבונם של אזרחי ישראל. ראש ממשלה, שהונו העצמי מוערך בכ-40 מיליון שקל, שהטיל גזירות, קיצץ בקיצבאות והעלה את נטל המס - דואג לנהל את החשבון הפרטי שלו הרחק כדי לשלם אפס מס.

"איך אמור הציבור לתת אמון במערכת השלטונית כשכך נוהג מי שעומד בראשה? איך אמורים אזרחי ישראל להתיישר עם נטל הגזירות ולהמשיך לשרת, לעבוד ולשלם מסים, כשמי שאמור להנהיג אותם פועל בחוסר הגינות ומועל באמונם? אם לפני חודש הרגשנו מרומים עם חשבון המים המנופח של משפחת נתניהו, עכשיו אנחנו מגלים שזה היה רק קצה הקרחון. לנורמות מוסר לקויות שכאלה אין מקום בכס הממשלה".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה בחריפות את נתניהו: "מקלט מס זה מקום שבו אנשים מאוד עשירים שמים את כספם כדי לא לשלם מסים למדינה שלהם - בזמן שאנשים רגילים, שכירים ועצמאים, כורעים תחת נטל המסים העקיפים והישירים. שנות כהונתו של נתניהו כשר אוצר, לרבות 2003 שבה עוד החביא את כספו באי ג'רזי, היו השנים הקשות והאלימות ביותר כלפי הציבור בישראל.

"הוא קיצץ בקצבאות הזקנה, הוא ביצע 16 (!) קיצוצים בזה אחר זה בתקציב החינוך תוך שהוא קורא למערכת החינוך 'פרה שמנה שלא נותנת חלב', הוא הזניק בטירוף את שיעור העסקת עובדי הקבלן, בעלי ההון טופחו והיו גיבורי ישראל, רבים חיפשו אוכל בפחים, ובתי התמחוי פרחו ושגשגו. אי-השוויון בישראל זינק, והוא הבטיח לנו שככל שנתן יותר לעשירים ביותר - כך מתישהו, ביום מן הימים, זה יחלחל למעמד הביניים ולעניים.

"ובכן, זה לא קרה. מה שכן קרה הוא שאותו ציבור שחטף וחטף מממן עכשיו ישירות הוצאות-עתק של מעונות ראש הממשלה. איך נתחיל לתאר את התהום הענקית בין צורת חיים מפוארת וקיסרית כזאת ונורמות משובשות כאלה - ובין חיים של אנשים רגילים שעמלים כל היום ומנסים להגיע הביתה בשלום. וזה במקרה שיש להם בית. איך אפשר להנהיג כשהמנהיג כל-כך, כל-כך, מנותק מעמו".