נעילה שלילית בבורסה; כיל טיפסה 4.6%, החברה לישראל 3.5%

התייעלות בבנק הפועלים: לפי הערכות, כ-500 משרות יקוצצו ■ מדד המחירים לצרכן עלה בדצמבר ב-0.1% ■ יציבות באירופה ובוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.46 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם (ה') נחתם בירידות שערים, זאת לאחר העליות שנרשמו אתמול גם בתל-אביב, באירופה ובניו-יורק. באירופה ובוול סטריט נרשמת מגמה יציבה עם נטייה לירידות שערים. מניות כיל והחברה לישראל שטיפסו עד 4.6%, לא הספיקו למשוך את המעו"ף לטרירטוריה החיובית והוא סיים בירידה של כ-0.25%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.46 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ד') בעליות שערים, על רקע נתוני המאקרו וספר הבז', כמו גם על רקע עונת הדוחות שנכנסת להילוך גבוה.

ספר הבז' שפורסם אתמול בארה"ב הצביע על כך שכלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב מתון, והתחזית הכלכלית נראית חיובית. הנתונים תומכים בעמדת הפד לפיה כלכלת ארה"ב מתאוששת בקצב שמאפשר לצמצם את קצב רכישות האג"ח. הדוח הצביע על כך שהוצאות הצרכנים במגמת עלייה, כמו גם הייצור וסקטור הנדל"ן. שני שליש מ-12 המחוזות דיווחו על עלייה בקבלה לעבודה.

בזירת המאקרו המקומית, הלמ"ס דיווחה אתמול כי מדד המחירים לצרכן רשם בדצמבר עלייה של 0.1% והשלים עלייה של 1.8% בשנת 2013.

אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן אלדובי, ציין בתגובה למדד כי "נתוני האינפלציה מוכחים כי אין בעיה של אינפלציה בישראל ותומכים בשמירה על ריבית נמוכה גם בתקופה הקרובה. משכך, למרות התחלה של צמצום ההרחבה הכמותית של ה- FED בארה"ב, אצלנו בישראל המדיניות המוניטארית צפויה להמשיך ולהיות מרחיבה, בייחוד כאשר אנו רואים את המשך ההתחזקות של השקל".

האינפלציה בחודשיים הקרובים צפוייה להיות שלילית - מדד חודש ינואר צפוי לרדת ב-0.2% ומדד פברואר צפוי לרדת ב-0.1%. כך מעריכים בבית ההשקעות אקסלנס. לדברי אהוליהאב לוי ממחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס, הגורמים שצפויים לתרום לירידה באינפלציה החודש הם הכנסת הגבינה הלשנה והשמנת לפיקוח והוזלה של 20% במחירים, ירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה וירידה של 5% במחירי המים. מנגד, צפויה עלייה במחירי הארנונה, תחבורה ציבורית וכן עלייה של כ-0.7% במחירי הדלקים, בעקבות עליית מחירי האנרגיה בעולם.

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הודיעה היום על כוונת המדינה לבצע הנפקה במטבע אירו בשווקים הבינלאומיים. ההערכות הן כי מדובר בהנפקה בהיקף של כמיליארד אירו. באוצר מציינים כי ביצוע ההנפקה תלוי בתנאי השוק.

התייעלות בבנק הפועלים

אתמול דיווחנו כי הנהלת בנק הפועלים , בראשות ציון קינן, מגבשת בימים אלו תוכנית התייעלות חדשה לבנק. ההתייעלות צפויה לכלול קיצוץ של מאות משרות; לפי הערכות, מדובר על סדר גודל של 500 משרות. התוכנית צפויה להתמקד בעיקר במטה הבנק על חלקיו השונים.

אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות, מעדכנת את סקירתה על מניית כיל ומעלה את דירוג ההמלצה למניה ל"קנייה". 2014 עשויה להיות שנה של תפנית בשוק האשלג העולמי לאחר שנתיים רצופות של ירידת מחירים שהגיעה לשיאה עם ההודעה על פירוק תאגיד האשלג הרוסי, BPC, לפני חצי שנה. בשבועות האחרונים אנו חשים התייצבות מסוימת בשוק כאשר אנו מקבלים אינדיקציות המאותתות על נסיגתה של Uralkali מאסטרטגיית כמות וחזרה לאסטרטגיית מחיר, מציינים בפסגות.

גורו המניות האמריקאי ג'ים קריימר המליץ אתמול באתר TheStreet לעקוב אחר מניית טאואר בסקירה תחת הכותרת "4 מניות הייטק מתחת ל-10 דולר". קריימר מסביר כי מניית החברה זינקה, במחזורים גבוהים, מהתמיכה הטכנית שלה ב-5.44 דולר, מעל הממוצע הנע 200 ב-5.26 דולר. מניית החברה, נציין, ננעלה אמש בוול סטריט בשער 5.94 דולר.

מניות אופקו וטבע יורדות על רקע פערים שליליים מול ניו-יורק. כיל מנגד ממשיכה במומנטום החיובי ועולה בחדות.

כור דיווחה הבוקר כי מכרה את כל יתרת אחזקתה במניות קרדיט סוויס בסך כ-3.68 מיליון מניות בתמורה לסך כולל נטו של כ-110.5 מיליון פרנק שוויצרי. בגין מכירת יתרת האחזקה צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2014 רווח נטו בסך של כ-27 מיליון שקל.

צים מקבוצת החברה לישראל חתמה עם נושיה על מסמך עקרונות להסדר חוב. נושי צים - הבנקים, המספנות ומחזיקי האג"ח - יקבלו במסגרת ההסדר 66% ממניות החברה, ולמעשה ישלטו בדירקטוריון צים, כאשר החברה לישראל תאבד את השליטה.