מש' התקשורת מוותר להוט: השימוש ברשתה יוגבל

יורד משירות פירוק למקטעים על גבי הרשת של הוט ■ המשרד: לא היה ביקוש לשירות ולכן לעת עתה לא ייושם

מסמך השימוע המלא שהגיע ל"גלובס" חושף: משרד התקשורת מוותר להוט והחליט לא ליישם מודל של פירוק למקטעים ברשת שלה. המשרד מנמק את ההחלטה בכך שאף אחד מהמפעילים המתחרים לא ביקש ליישם את המודל על הוט, ובכך שפרטנר שקיבלה אישור לניסוי במודל זה לא ביצעה אותו.

לכן, לעת עתה החליט המשרד לבטל את המודל ולהסתפק במודל הבסיסי ביותר שלמעשה מופעל היום דרך ספקיות האינטרנט שקרוי Bit-stream access.

במסמך שאלות-תשובות של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, הוא כותב כי בעיקרון סבור המשרד שברמה התיאורטית עם תכנון הנדסי נכון ושימוש ב-Diplexer (סוג של מפצל) להפרדת ערוצים בתשתית הכבלים של הוט טלקום, ניתן ליישם שירות פירוק למקטעים.

אולם בהתחשב בטענות שעלו ובחוסר ההתעניינות בשרות עד כה מצד ספקי השירותים, סבור המשרד כי לא יהיה זה נכון לכלול את השירות בעת הנוכחית ברשימת השירותים וכי על המשרד להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות ברשת הכבלים על מנת להחליט על העיתוי המתאים, אם בכלל, להכנסת השירות הנ"ל לרשימת השירותים.

כזכור, משרד התקשורת החליט להתמקד ביישום מדיניות השוק הסיטונאי על רשת בזק בלבד, ובשלב מאוחר יותר הבטיח שיפרסם את מחירי השימוש והשירותים שיינתנו למתחרים על גבי רשת הוט.

מדיניות השוק הסיטונאי שפורסמה אתמול כוללת תמחור של שירותים שבזק תצטרך להעניק למתחרות שירצו להשתמש בתשתיותיה כולל המחירים של כל שירות. בכך מקווה המשרד להביא להגדלת התחרות בשוק הקווי.