מנכ"ל עדן טבע מרקט: "החלום שלי הוא להיות שחקן פוקר"

שיחת תרבות עם גיא פרוביזור, מנכ"ל עדן טבע מרקט, שגר מעבר לקו הירוק, מכור לאקטואליה וחושב שבמקום לתכנן את החיים, מוטב פשוט לחיות אותם

מוכרחים לעשות משהו נגד מגמת ההתפשטות של סניפי "רביבה וסיליה". נכון שזה של רחוב הארבעה הוא לא ממש מקום אידיאלי לקבוע בו פגישות, אבל עוצמתו של הסניף המיתולוגי ברמת-השרון, ביחד עם מעמדה המתחזק של השלוחה ב"צמרות", כבר גרמו לי לשני בלבולים החודש, עד כדי כך שדהרתי על אופנועי לרמת-השרון, רק כדי לגלות שגיא פרוביזור, מנכ"ל רשת עדן טבע מרקט, ממתין לי בתל-אביב.

למרות זאת הוא המתין לי בסבלנות, אולי כי הוא הרבה יותר רגוע מרוב המנכ"לים שיצא לי לפגוש לאחרונה. בסוף, בגלל עומס והמולה רבים מדי בבית-הקפה, עברנו לזה שממול, פחות נחשב, אבל שולחן בשמש החורפית הנעימה, אספרסו וסודה עוד אפשר לקבל.

כן, אני יודע שהמדור הזה נקרא "בר-שיח", אבל בין דרינק לדרינק, קורה לפעמים בחורף שדווקא כוס קפה בשמש היא ה"באזז" האמיתי, במיוחד כשיורדים קפואים מהאופנוע, ועוד יותר מכך - כשפותחים את השיחה בדיונים על ספורט.

- משהו על עדן טבע מרקט לפני שנתחיל?

"זה חלום שהתגשם עבורי. אף פעם לא עשיתי מהלך של 'מי-טו', אלא שאפתי להיות מקורי. כך היה ב-GNC, וכך היה גם כשעברתי מתוספי המזון לתחום המזון. הייתי יכול או לפתוח עוד סופרמרקט ולצעוק 'אני הכי זול', כמו כולם, או להביא בשורה חדשה.

"בהתחלה זה נחשב כמעט לתימהוני, היום אנחנו 'סופר ברנד' שמספק פתרון למי שרוצה לאכול בריא. הבידול שלנו הוא לא במה שאנחנו מוכרים, אלא בעיקר במה שאנחנו לא מוכרים, למשל צבעי מאכל וחומרים משמרים".

ואכן, פרוביזור נראה כמו אחד שלאו דווקא "הולך בתלם", במידה שיש מסלול כזה למנכ"לים. הנה כך, למשל, הוא לא גר באחת השכונות הצפוניות של תל-אביב או באחד מפרברי הווילות, אלא באלפי-מנשה, אולי היישוב המפורסם ביותר בקטגוריית ה"5 דקות מכפר-סבא" - הטרנד הנדל"ני-מדיני של שנות ה-80 ("זה באמת 5 דקות מכפר-סבא, לסניף שלי בקניון G בכפר-סבא אני מגיע באותה מהירות כאילו הייתי תושב העיר") בקרב המעמד הבינוני ממרכז הארץ, שחיפש שילוב של איכות חיים עם רמת חיים, או כמו שקראו לה בעגה של אותן שנים: "וילה ווולוו".

אפילו החלום שלו, להיות שחקן פוקר מקצועי, כפי שיתברר בהמשך, הוא יוצא דופן, קודם כל בכנותו: אין הרבה מנכ"לים שיודו שאחרי כל החזון העסקי המפואר ותחושת השליחות, הם היו מעדיפים את תאורת בין-הערביים הקבועה ועשן הסיגריות באולמות הפוקר של לאס-וגאס.

- משפט לחיים?

"מי שמחפש משמעות לחיים לא יגיע לכלום. אז אל תחפשו משמעות לחיים ופשוט תחיו אותם, זאת אולי המשמעות היחידה שלהם".

- תפריט תרבותי:

טלוויזיה:

"אני פריק של שידורי ספורט, בכל שלישי ורביעי, ליגת האלופות ב'ערוץ הקיבוץ', חולה על NBA ומסוגל לצפות בסוף שבוע אחד ב-7-8 משחקים בשידור חי. בערוצים 1 ו-2 אני כמעט שלא צופה, אבל אוהב מאוד את ערוץ האוכל. יש לי חלום להפוך יום אחד לבשלן, בינתיים זה מסתכם יותר בלהיות אכלן. חייב לצפות בכל יום לפחות בשעה אחת של פוקר, החלום שלי הוא להפוך לשחקן פוקר מקצועני, אפילו אשתי כבר יודעת ומוכנה, אבל לשמחתה יש לי עוד כמה עניינים לטפל בהם קודם".

עיתונים:

"אני פריק של חדשות, קורא עיתונים ביום ועובר על אתרי אינטרנט גם בלילה. אוהב מאוד רדיו וכמפרסם גם מאמין בכוחו".

קולנוע:

"לא הייתי המון שנים, למעט סרטי ילדים בשבתות. בגדול אני לא חובב גדול של סרטים, אבל אם כבר, מעדיף לצרוך אותם ב-DVD".

ספרים:

"אוהב ספרים שקשורים לאקטואליה. הספר האחרון שקראתי היה 'הוכחה לגן-עדן'. אני לא יכול להגיד שהשתכנעתי, אבל מי יודע?".

מוזיקה:

"אני אוהב מאוד שירי ארץ ישראל, זה קצת קלישאתי לומר בימים האלה, אבל הזמר האהוב עליי הוא אריק איינשטיין. אוהב מאוד גם את אריק לביא. במוזיקה לועזית, אני עדיין נאמן ל'סמוקי' שעליהם גדלתי, ואם יש לי זמן באוטו, מאזין למוזיקה ב-ECO 99".

ספורט:

"אוהב לא רק כצופה בטלוויזיה. אני אולי המנכ"ל היחיד בישראל שלא רץ מרתון, אבל אני הולך בכל יום כ-45 דקות על ההליכון, זו תרפיה שלא אוכל לעזוב לעולם. משתדל לשמור על תזונה בריאה. אני גם לא מחמיץ משחק של מכבי תל-אביב בכדורסל. אני לא רק ספונסר של המועדון ב-6 השנים האחרונות אלא גם אוהד: אפילו כשאני בחו"ל, אני יושב עם הסלולרי ומתעדכן בכל רגע מה קורה במשחקים".

גיא פרוביזור

תפקיד: מנכ"ל עדן טבע מרקט

גיל: 51

מצב משפחתי: נשוי ואב ל-4

מגורים: אלפי-מנשה - "היישוב הקהילתי הכי טוב בארץ"

עוד משהו: האבהות היא חוויה מאוחרת יחסית עבורו: "כשיש 4 ילדים בבית בגילאי 4-12.5, האבהות הופכת להיות משרה מלאה. אני עסוק איתם כמעט בכל רגע נתון"