נדחה פרסום המכרזים לבניית יח"ד בהרצליה ורמת השרון

חוברות המכרזים של משרד האוצר לבניית 215 דירות להשכרה בהרצליה ו-246 דירות להשכרה ברמת השרון באתר רשות מקרקעי ישראל אולם הבוקר יצאה הודעה כי המכרזים יידחו ל-26 בינואר

פרסום חוברות מכרזי השכירות המדוברים של משרד האוצר, לבניית 215 דירות להשכרה בהרצליה ו-246 דירות להשכרה ברמת השרון, נדחה. חוברות המכרז היו אמורות להתפרסם אתמול (ד') באתר רשות מקרקעי ישראל אולם הבוקר יצאה הודעה כי המכרזים יידחו ל-26 בינואר. כל עוד לא מתפרסמות חוברות המכרזים, המכרז למעשה אינו נפתח וקבלנים, יזמים וגם גופים מוסדיים אינם יכולים לעיין בפרטיו.

הודעת דחיית המועדים שהתפרסמה באתר רמ"י איננה מפרטת את הסיבה וכל מה שנכתב הוא: "רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר מודיעים בזאת על דחיית מועדים למכרז הנדון. את חוברות המכרז ניתן לקבל החל מתאריך 26.01.2014, המועד האחרון להגשת ההצעות יהיה בתאריך 31.03.2014".

גורמים המעורבים בפרטי המכרזים מסרו ל"גלובס" כי פרסום חוברות המכרז נדחו בכשבוע וחצי מאחר והחלטות מועצת מקרקעי ישראל שעסקו בנושא הדיור להשכרה במועצה האחרונה, נחתמו רק אתמול (רביעי) על ידי השרים הנוגעים בדבר, בשל בעיות טכניות של ניסוח.

עוד נקודה מעניינית לגבי מכרזי השכירות האמורים, שאמורים להוות את פתיחת תוכנית השכירות של משרד האוצר, היא המחיר אותו יצטרכו לשלם המתעניינים במכרז כדי להשתתף במכרז עומד על לא פחות מ-5,000 שקל.

מדובר בסכום גבוה מאוד יחסית לדרישה דומה של רמ"י במכרזים אחרים. כך למשל, במכרזים שפרסמה לאחרונה רמ"י בקרית גת, בכפר יונה ובירוחם עומד הסכום על 250 שקל בלבד, במכרז שפורסם באפרתה עומד הסכום על 500 שקל וכך גם במכרזים שפורסמו לאחרונה באריאל, באילת, בנהריה ועוד. כל המכרזים האמורים הם לבנייה רוויה למגורים.

אם בכוונת האוצר לדרבן גופים לגשת למכרזים לשכירות, גביית אלפי שקלים נוספים רק על זכות ההשתתפות לעומת מכרזים רגילים איננה ברורה.