הוכרזו המועמדים לאוסקר: "כוח משיכה" ו"חלום אמריקאי" מובילים

ליאונרדו דיקפריו מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר ■ סנדרה בולוק מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר ■ על פרס הסרט הזר יתחרה הסרט הפלסטיני "עומאר"

רשימת המועמדים לטקס האוסקר, שייערך בחודש מארס הקרוב בלוס אנג'לס, פורסמה היום (ה') - כך דווח בגלי צה"ל.

הסרטים שיתמודדו בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה ה-86 הם: "12 שנים של עבדות", "חלום אמריקאי", "קפטן פיליפס", "מועדון הלקוחות של דאלאס", "כוח המשיכה", "היא", "נברסקה", "פילומינה" ו"הזאב מוול סטריט".

"חלום אמריקאי" ו"כוח משיכה" מובילים את הרשימה עם 10 מועמדויות לכל אחד, ו-"12 שנים של עבדות" אחריהם עם 9 מועמדויות.

הסרטים המועמדים בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר הם כריסטיאן בייל על "חלום אמריקא", מת'יו מקונוהי על "מועדון הלקוחות של דאלאס", צ'יווטל אג'יפור על "12 שנים של עבדות", ליאונרדו דיקפריו על "הזאב מוול סטריט" וברוס דרן על "נברסקה".

על פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר יתחרו איימי אדמס על תפקידה בסרט "חלום אמריקאי", קייט בלנשט על "יסמין הכחולה", סנדרה בולוק על "כוח המשיכה", ג'ודי דנץ' על "פילומינה" ומריל סטריפ הוותיקה על "אוגוסט: מחוז אוסייג'".

סטיב מקווין, במאי "12 שנים של עבדות", יתחרה בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר מול אלפונסו קוארון מ"כוח המשיכה", דיוויד או. ראסל מ"חלום אמריקאי", מרטין סקורסזה מ"הזאב מוול סטריט" ואלכסנדר פיין מ"נברסקה".

ג'ניפר לורנס, שזכתה בשנה שעברה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "אופטימיות היא שם המשחק", מועמדת השנה בפרס שחקנית המשנה על תפקידה ב"חלום אמריקאי". ברדלי קופר, ששיחק לצדה בשני הסרטים ושהיה מועמד על תפקידו בשנה שעברה, מועמד גם השנה בקטגוריית שחקן המשנה ב"חלום אמריקאי".

על פרס הסרט הזר יתחרה הסרט הפלסטיני "עומאר", אשר גבר על הסרט הישראלי "בית לחם", שעוסק גם הוא ביחסים בין שירותי הביטחון הישראליים לבין האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים. הוא יתמודד על הפסלון מול "המעגל השבור" הבלגי, "הגרנד מאסטר" מהונג-קונג, "ניצוד" הדני ו"יפה לנצח" האיטלקי.