סקר TGI: "ידיעות" ו"ישראל היום" עם חשיפה זהה - 37.7%

העיתון השלישי בחשיפתו הוא "פוסט", שמסיים שנה עם 8.2% ■ "סופהשבוע" מזנק ל-8.4% ■ גלגלצ - התחנה הכי מואזנת, 103FM מנצח ברדיו האזורי

מפת העיתונות המודפסת בישראל בסוף שנת 2013 מדגימה שינוי ביחסי הכוחות לעומת 2012.

סקר TGI, שמודד את חשיפת מותגי העיתונות במחצית השנייה של 2013 (יולי-דצמבר), מגלה כי לאורך השנה כולה, לראשונה מאז החל "ישראל היום" להימדד, עומד העיתון עם שיעור חשיפה זהה לחלוטין לזה של מתחרהו, "ידיעות אחרונות".

שני העיתונים רושמים חשיפה של 37.7%, זאת לאחר ש"ישראל היום" ירד מחשיפה של 39.3%, ו"ידיעות אחרונות" תיקן את חשיפתו מעלה. במהלך השנה רשמו העיתונים הגדולים מהלכים דומים, שכללו ירידה בחשיפה במחצית הראשונה ועלייה משמעותית בחלק השני של השנה.

העיתון השלישי בחשיפתו בישראל היום הוא "פוסט", שמסיים שנה עם 8.2% (ירידה קלה לעומת 2012). זאת לאחר ש"מעריב" איבד ממעמדו הבכיר באופן סופי, וכיום חשיפתו עומדת על 4.6% בלבד, לאחר שבמחצית השנייה של 2013 ירד לחשיפה של 3.5% בימי החול - נמוך מעיתון "הארץ" ומ"גלובס".

גם בסופי השבוע מעריב מאבד את מקומו לטובת "סופהשבוע", שממשיך להתחזק ורושם חשיפה שנתית של 7.9% - לאחר זינוק ל-8.4% במחצית השנייה של השנה - לעומת 6.5% ל"מעריב". "ידיעות אחרונות" הוא עדיין המותג המוביל בסופי השבוע עם 41.5%, לעומת "ישראל היום" שמתחזק אמנם אך עדיין עומד על 33.3%.

במגזר הדתי-לאומי נרשמת גם כן החלשות במותגי הפרינט, כאשר "מקור ראשון" עומד על 3% לעומת 3.6%, ואילו "בשבע" יורד ל-4.8%.

"הארץ" התחזק במחצית השנייה של 2013, אולם בממוצע החשיפה השנתי שלו רשם העיתון ירידה מ-6.5% ב-2012 ל-5.8% בסוף השנה שחלפה.

"גלובס" רושם התחזקות מתונה בשנת 2013 לנתון של 4.8% חשיפה (לעומת 4.5%). במחצית השנייה של 2013 חל שינוי באופן המדידה של "גלובס", שכלל גם את הפצתו על הפלטפורמה של "מעריב" במחצית הראשונה של השנה. המהלך הדגים ירידה קלה בנתונים: 4.2% לעומת 4.5% בתקופת המדידה הקודמת.

קיראו עוד ב"גלובס"


גלגלצ - המואזנת ביותר בישראל

אחרי מחצית שנה ראשונה חלשה לרדיו בישראל, המחצית השנייה של 2013 מראה עלייה בחשיפה כמעט לכל הרשתות. תחנות גלי צה"ל הן עדיין המובילות בישראל עם חשיפה של 42.7% במחצית השנייה של השנה. עלייה בהאזנה נרשמה גם בקול ישראל מ-34.6% ל-39% (36.8% שנתי - ירידה לעומת 2012), וברדיו האזורי ל-33.8% לעומת 29.5%.

גלגלצ היא תחנת הרדיו המואזנת בישראל, כשבמחצית השנייה של 2013 היא מגיעה לנתון הגבוה ביותר בתולדותיה - 29.8% - ו-27.8% ממוצע שנתי.

גלי צה"ל ורשת ב' מתחזקות שתיהן באופן דרמטי במחצית השנייה של 2013, כשבממוצע השנתי רשת ב' גוברת בתחרות על התחנה הצבאית עם 23.8% לעומת 22.9%.

מקרב תחנות קול ישראל, 88FM היא התחנה הצומחת ביותר עם עלייה של 54% בנתוני ההאזנה במחצית השנייה.

ברדיו האזורי, רדיו ללא הפסקה 103FM היא התחנה בעלת ההאזנה הגבוהה ביותר עם 10% חשיפה ארצית בקרב בני ה-18 ומעלה. התחנה הצומחת ביותר ברדיו האזורי היא רדיו חיפה שצמחה בהאזנתה ב-63% במחצית השנייה של 2013.

למעשה, כל תחנות הרדיו האזוריות צמחו, ובהן אמצע הדרך שזינקה ב-57%, לב המדינה (צמיחה של 45%) ורדיו דרום, שלראשונה נמדדו שני פיצוליה בנפרד, אך עדיין מוכיחה עלייה בהאזנה.

בגזרה החרדית, תחנת רדיו קול ברמה מובילה על פני רדיו קול חי.

שיעורי החשיפה לעיתונים יומיים