סקר: 72% מאמינים כי הסכם השמיים הפתוחים יוזיל את הטיסות

49.5% מהנשאלים בסקר תומכים בקיום הסכם השמיים הפתוחים גם במחיר של פגיעה בחברות התעופה הישראליות

הגורמים השונים בענף התיירות והתעופה תמימי-דעים לגבי העובדה שהשנה שאנו עומדים בפתחה היא שנת מהפך, והסיבה היא הגברת קצת טיסות הלואו קוסט וחברות הלואו קוסט בקווים מתל-אביב ליעדים שונים באירופה, שמייצרים מלחמת מחירים מול חברות התעופה הסדירות ומול טיסות הצ'רטר.

התוצאה המיוחלת היא שליעדים שבהם התחרות היא חריפה - הצרכנים ישלמו פחות. יעדים שכבר סומנו השנה ככאלה שמחירי הטיסות והחבילות אליהם יצנחו הם ברלין, רומא וברצלונה.

ומה חושב הציבור על המהלך? הרוב המכריע, 90%, תומכים בהסכם השמיים הפתוחים שנחתם עם האיחוד האירופי - כך עולה מסקר דעת קהל שערך מכון PORI בהנהלת איציק רוזנבלום עבור מגזין האינטרנט MoniTour. בסקר השתתפו 1,000 מרואיינים, גברים ונשים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

ומה באשר לפגיעה אפשרית בחברות התעופה הישראליות עקב רמת מחירים שהן לא תוכלנה להתחרות בה? כ-50% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בהסכם ללא סייג, "גם במחיר של פגיעה בחברות התעופה הישראליות"; 41% הציגו עמדה פטריוטית כשהשיבו כי הם תומכים בהסכם השמיים הפתוחים - אך "בתנאי שחברות התעופה הישראליות לא תיפגענה"; היתר לא תומך בהסכם כלל או שלא הביעו דעה.

ומה לגבי שורת המחיר - באיזו מידה מאמינים הצרכנים כי הסכם השמיים הפתוחים יוזיל את הטיסות? 72% מאמינים כי מחירי הטיסות יירדו בעקבות ההסכם, 24% סבורים כי המחירים לא יושפעו, ו-5% השיבו כי הם אינם יודעים.

השאלה האחרונה שנשאלו המרואיינים נגעה לפוטנציאל הגברת התיירות הנכנסת לישראל: נזכיר כי לצד הוזלת המחירים לתייר הישראלי, חברות הלואו קוסט יוזילו את הטיסה גם לתיירים מאירופה בקו לתל-אביב.

מהסקר עולה כי 78% מאמינים כי הגברת התחרות באמצעות הסכם השמיים הפתוחים תגביר את תנועת התיירות הנכנסת לישראל, לעומת 18% מהנשאלים שסבורים כי לא תהיה השפעה על תנועת התיירות הנכנסת.

תקציר הסקר:

1. האם אתה תומך או לא תומך בקיום הסכם השמיים הפתוחים?
49.5% - תומך גם במחיר פגיעה בחברות הישראליות
41% - תומך בתנאי שחברות התעופה הישראליות לא תפגענה
5.5% - לא תומך
4% - לא יודע

2. האם אתה מאמין או לא מאמין שהמחירים יירדו בעקבות ההסכם?
72% - מאמין
24% - לא מאמין
4% - לא יודע

3. האם אתה מאמין או לא שההסכם יגביר את התיירות הנכנסת?
78% - מאמין
18% - לא מאמין
4% - לא מאמין