הפיצוץ בירושלים: הוארך מעצר הטכנאי; פרקליטו: "שעיר לעזאזל"

דייר בבניין שנפגע: "לפני קצת יותר משנה שלחנו מכתב לחברת הגז שבו התרענו שכל הצנרת של הגז וההתנהלות של החברה היא רשלנית"

‎‎בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ב') עד יום רביעי הקרוב בשעה 14:00 את מעצרו של טכנאי המזגנים החשוד כי התרשלותו גרמה לפיצוץ גז, שגרם הלילה למותם של זוג הורים, אברהם טופאן (56) ואשתו גלית, ובנם הפעוט בן השנתיים ולפציעתם של כ-10 אנשים נוספים ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה בירושלים.

הטכנאי חשוד בעבירות של גרימת מוות ברשלנות (פלילי) ב-3 מקרים וכן בעבירה של היזק לרכוש במזיד. ‏‏‏

הטכנאי נחשב לבעל מקצוע מנוסה ועבד בחברת סופרגז במשך כ-17 שנה. פרקליטו, עו"ד יהודה ששון, תיאר קודם לדיון המעצר את תחושותיו של הטכנאי. "כל בעל מקצוע שנעצר בחשד לרשלנות מרגיש נורא ואיום", אמר עו"ד ששון. לדבריו, "הטכנאי הפך שעיר לעזאזל. חושבים שהוא פעל באופן לא ראוי, ואני סבור שיוכח שהוא פעל לפי הנהלים ולא נושא בשום אחריות פלילית".

הסנגור ציין עוד כי "מדובר בטכנאי רציני שהיה כונן לילה והוקפץ בעקבות קריאה על ריח של גז בדירה. הוא לא מצא דליפה בבניין שאליו הוזמן, ולכן מילא דוח לפי הנהלים של החברה ושל משרד העבודה. הוא נפגש עם הדייר שהתלונן על ריח של גז, בדק את הצנרת והשעון ולא מצא דליפה".

בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו ותמונתו וכל פרט מזהה של הטכנאי החשוד. ‏

הפיצוץ המחריד שהוביל לתוצאה הטרגית אירע בקומה השלישית של בניין בן 4 קומות ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה. מאיר קדוש, אחד מדיירי הבניין שנפגע, סיפר כי מדובר בבניין עם 65 דיירים, כשהחימום בדירות נעשה באמצעות מערכת שנקראת יונקרס - מערכת לחימום מים ברדיאטורים באמצעות גז. "כל פעם שמגיע דייר חדש לבניין, הוא מתקין לעצמו את המערכת הזאת, וככה נוצר מצב של טלאי על טלאי על צינור הגז הראשי".

לדבריו, "לפני קצת יותר משנה שלחנו מכתב לחברת הגז, שבו התרענו שכל הצנרת של הגז וההתנהלות של החברה היא רשלנית".