ביהמ"ש: אדם לא יכול לתבוע נזיקין מגרושתו על סכסוך משפחתי

בית המשפט לענייני משפחה בבאר-שבע דחה תביעת נזיקין של אדם שטען כי גרושתו מקשה על הסדרי הראייה: "אין מקום לתביעות נזיקין במרחב המשפחתי"

בית המשפט לענייני משפחה בבאר-שבע דחה באחרונה תביעת נזיקין של אדם שטען כי גרושתו מקשה על הסדרי הראייה.

בית המשפט פסק כי אין מקום לתביעות נזיקין במרחב המשפחתי. לדברי השופט אלון גביזון, פסיקת תשלומי נזיקין תפגע בקשר בין האב לבתו. בנוסף קבע השופט כי לא ניתן לפסוק פיצויים כאשר האב התובע לא פירט את ראשי הנזק ולא הוכיח את נזקיו.

בתביעת הנזיקין שהגיש האב כנגד גרושתו הוא טען כי בשל העובדה שגרושתו אינו עומדת בהסדרי הראייה ומסיתה את בתו נגדו, הוא רשאי לתבוע פיצויים בגין נזקים כגון עלויות טיפול פסיכלוגי עתידי, פיצוי בגין אי-מימוש זכות ההורות שלו, מניעת קשר בינו ובין בתו, פגיעה בכבוד האדם שלו, כאב וסבל, עלויות ההתמודדות עם הפרת הסדרי הראייה, תשלומים למומחה ושכר-טרחת עורך דין וכן אובדן שעות עבודה.

האישה מצידה טענה, באמצעות עו"ד רפי שדמי, כי היא לא זו שאחראית להפרת הסדרי הראייה.

במהלך הדיון התברר כי המשפחה מפולגת ומפוצלת, וכי שני ההורים אחראים ליחסים שבין כל אחד מהם לילדיהם. בית המשפט פסק כי לשני ההורים יש תרומה לקשיים שבין האב לבתו.

לדברי השופט, התובע לא הצליח להוכיח התנהגות רשלנית של האם והפרת חובה חקוקה מצידה, וודאי שלא הוכיח כי מדובר בהתנהגות מכוונת או זדונית.

בית המשפט פסק לאב התובע תשלום הוצאות בסך 10,000 שקל.