עיריית רעננה: הוגשו 106 בקשות למימוש תמ"א 38

בעירייה אומרים כי 106 בקשות לאישור תמ"א הוגשו לוועדה המקומית מתוך 337 בניינים העומדים בתנאי התוכנית. ב-14 בניינים כבר הושלמו פרויקטים ואוכלסו

עיריית רעננה הודיעה היום (ד') כי העיר, בראשות זאב ביילסקי, מעודדת קידום של פרויקטי תמ"א 38, ומימושם בעיר. מהנתונים שהציגה העירייה עולה כי עד כה הוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה 106 בקשות למימוש תמ"א 38, מתוך 337 בתי מגורים העומדים בתנאי התוכנית ונבנו עד שנת 1980. למעשה מדובר ב-31% מכלל הבניינים המיועדים למימוש התוכנית בעיר.

זאת ועוד, מתוך 106 הבקשות שנידונו בפני הוועדה המקומית, ל-70 הונפקו היתרי בנייה (20%) ושאר הבקשות נמצאות בהליך של עמידה בתנאי הוועדה המקומית לצורך קבלת היתר בנייה. ב-14 בניינים (4%) כבר הושלמה הבנייה, וניתן טופס 4 לאכלוס.

"שיעורן הגבוה של הבקשות, הוא ביטוי למדיניות העירונית הרואה בתוכנית כלי חשוב בהיערכות לרעידות אדמה ומצב חירום, לצד חידוש פני העיר ושיפור איכות החיים של התושבים המתגוררים בבתי מגורים ותיקים", מסר ביילסקי.

איתן גינזבורג סגן ומ"מ ראש העירייה, ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה רעננה הוסיף כי: "הצבנו לעצמנו יעד לעידוד עד כמה שניתן את מימוש תמ"א 38 אשר מעניקה לתושבים שיפור מוכנות לשעת חירום שהיא המטרה העיקרית, ושיפור משמעותי באיכות חייהם על ידי חידוש הבניין והגדלת דירות הדיירים. התכנית חשובה לא רק לדיירים עצמם אלא גם לכל העיר שכן כל מבנה אשר מימש את התמ"א משתלב בתהליך "התחדשות עירונית", משפר את חזות העיר, מוסיף דירות במרכז העיר ומגדיל בכך את היצע הדיור בה. תושבי רעננה מבינים את חשיבות הנושא ופועלים, בעידוד העירייה, למימוש התכנית בבניינם".