אושרה תכנית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בירושלים

התכנית, שהוכנה מתוקף סעיף 23 לתמ"א 38, נותנת מענה לצורך בחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים של הבירה תוך התייחסות להבדלים בין חלקי העיר השונים

בשורה לבעלי דירות בבניינים ישנים בירושלים. ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אישרה תכנית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בירושלים. מדובר בתוכנית שתאפשר קידום פרויקטים שעד היום לא יצאו לפועל מסיבות שונות, תכנוניות או כלכליות מצד היזמים.

התכנית, שהוכנה מתוקף סעיף 23 לתמ"א 38, נותנת מענה לצורך בחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים של הבירה ותוך התייחסות להבדלים בין חלקי העיר השונים.

"התכנית מתווה מסגרת תכנונית להוצאת היתרים לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בתחום העיר ירושלים, תוך שמירה על המרקם ההיסטורי הייחודי של שכונות מרכז העיר והתייחסות ייחודית לאזורים המיועדים לחידוש עירוני, מבלי למנוע באזורים אלה תכנון כולל ומקיף בעתיד", כך נמסר ממשרד הפנים.

עוד נמסר כי: "התכנית יוצרת איזון ראוי בין כלל האינטרסים העומדים על הפרק, ובהם חיזוק מבנים בפני רעידת אדמה, הקמת ממ"דים, שמירה על הצביון והמרקם הייחודי של חלק משכונות העיר, עידוד תהליכי התחדשות עירונית באזורים המתאימים לכך ושמירה על מדיניות התכנון העירונית. הוועדה סברה בהחלטתה כי נוכח הרגישות והזהירות בה יש לנהוג בעיר ההיסטורית, המהווה את לב ליבה הפועם של העיר ירושלים והרוויה בערכי שימור ובמבנים אופייניים לסגנונות אדריכליים שיש לשמרם, יצרה התכנית התייחסות מאוזנת, המאפשרת בעת הכנת תכניות מפורטות ותכניות מדיניות לשכונות העיר ההיסטורית ולאזורי שימור, חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה ללא פגיעה מהותית באזורים אלה".

עם אישור תוכנית זו מצטרפת העיר ירושלים לעוד מספר ערים שיזמו וקידמו תוכנית כוללת לתחום חיזוק המבנים בתחומן עם מאפיינים המבדילים אותה מהתוכנית הכלל ארצית.