ברכבת תכננו "ישיבה כפולה" להכפלת התשלום

בעקבות פניית "גלובס" אוחדו הישיבות ל"ישיבת מליאה ארוכה" ■ התשלום לדח"צ: 1,500 שקל לישיבה

דירקטוריון הרכבת חזר בו ברגע האחרון מיוזמה יצירתית. חברי הדירקטוריון זומנו להיום לישיבה ראשונה זה כחצי שנה שבה נוכח מניין חוקי (קוורום) של חברי דירקטוריון, כשעל הפרק מונחים נושאים רבים לדיון. הסיבה לכך, נזכיר, הייתה עיכובים רבים במינוי חברי דירקטוריון חדשים והקשיים באישור מינויו של דורון וייס לתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

כשקיבלו חברי דירקטוריון הרכבת את סדר היום לישיבה התברר להפתעת חלקם כי הם לא זומנו לישיבת מליאה אחת, אלא לשתי ישיבות נפרדות שהיו אמורות להיערך ברציפות, כלומר האחת לאחר האחרת.

סדר היום הבלתי שגרתי עורר את תשומת לבו של נציג רשות החברות לדירקטוריון המשמש משקיף. הנציג תהה מדוע לא הוחלט לערוך ישיבת מליאה אחת כמקובל, לאור העובדה שישיבות מליאת דירקטוריון אינן מוגבלות בזמן.

חלוקת הישיבה לשתי ישיבות רצופות עוררה אצל נציג רשות החברות את החשד שמדובר במהלך שמטרתו אינה אלא הכפלת השכר שמקבלים שני הדירקטורים החיצוניים (דח"צים) בדירקטוריון. על פי כללי רשות החברות זכאי כל דח"צ לתשלום סך הקרוב ל-1,500 שקל עבור כל ישיבה, או 3,000 שקל עבור "ישיבה כפולה".

אילו היוזמה המקורית של הרכבת הייתה צולחת היה נוצר בכך תקדים עבור כל יתר הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות ודרך מקורית להכפיל את שכרם של הדח"צים, שמרבים להתלונן על כך שהחברות בדירקטוריון אינה משתלמת לכיסם.

אלא שבעקבות פניית "גלובס" החליט "מישהו" ברכבת לחזור בו מהמהלך. שתי ישיבות המליאה "אוחדו" ונמסר כי במקומן תיערך "ישיבת מליאה ארוכה".