עוה"ד של דנקנר: "לא נשכרנו כדי שאורנשטיין יפסול את עצמו"

השפן האחרון בשרוולו של דנקנר היה אמור "לכרסם" בסמכות השופט אורנשטיין לפסוק בתיק? ■ אורנשטיין: "תמוה ביותר בעיניי שדנקנר מצא לנכון לשכור את משרד עורכי הדין קסוטו-נוף, שהיו שותפים איתי לפני יותר מ-12 שנה"

השופט איתן אורנשטיין מגיב לטענות של נוחי דנקנר ודורש ממוטי בן-משה ומאדוארדו אלשטיין להשיב לטענות שדנקנר העלה אתמול (ד') עד ל-2 בפברואר. כלומר, בתוך כשבוע.

אורנשטיין תוהה על מהלכו של דנקנר, שהגיש את הבקשה דווקא באמצעות עורכי הדין שמוליק קסוטו וגיא נוף, שהיו שותפים של אורנשטיין לפני שהתמנה לשופט לפני יותר מ-12 שנים.

אורנשטיין כותב: "תמוה ביותר בעיניי שהמבקשים מצאו לנכון, בשלב מאוחר זה שלאחר מתן פסק הדין בתיק, לשכור את משרד עורכי הדין קסוטו-נוף, חלף משרד עורכי הדין ורדי-לשם-רון, שייצג את קבוצת דנקנר מיום מתן פסק הדין ועד היום. זאת, כאשר ידוע היטב לעורכי הדין שמוליק קסוטו וגיא נוף, שמאחר שהיו עורכי דין ושותפים יחד איתי במשרד עורכי הדין ד"ר י.שגב ושות', טרם שהתמניתי לשופט לפני יותר מ-12 שנים, אני נוהג שלא לשמוע תיקים המטופלים על-ידם".

בעניין הבקשה עצמה, אורנשטיין הורה לקבוצת אלשטיין-בן-משה להשיב עליה בתוך שבוע, וכך גם נאמני האג"ח. רשות ניירות ערך קיבלה ארכה של שבועיים להגשת תשובתה.

במקביל הגיש היום (ה') דנקנר בקשה לבית המשפט העליון להאריך את מועד הגשת הערעור על החלטתו של אורנשטיין בעניין העברת השליטה באי.די.בי עד ל-19 בפברואר.

עו"ד שמוליק קסוטו, ממשרד קסוטו-נוף, מסר היום בתגובה: "ממש לא נשכרנו כדי שהשופט יפסול את עצמו. אין לנו שום בעיה שהשופט אורנשטיין ינהל את התיק, כפי שעשה עד עכשיו. התעסקות בפן הזה של ההחלטה היא שגויה ומיותרת, והיא ברמת פולקלור.

"מה שחשוב הוא שבית המשפט פתח את הדלת לבחון את הטענות החמורות שעלו בדוחות של בר-לב וחברת בלאק קיוב נגד קבוצת אקסטרא, והורה לכולם להגיב לבקשה לגופה בימים הקרובים. אני שמח שזו ההחלטה".

דנקנר הגיש אתמול בקשה לבית המשפט המחוזי לקיים דיון חוזר בנושא ולבטל את ההחלטה של אורנשטיין, שהעביר השליטה באי.די.בי מידי דנקנר לידי אלשטיין ובן-משה.

דנקנר טען כי הבודק מטעמו ברלב מצא ממצאים "קשים ומטרידים" ביחס לקבוצת אקסטרא הולדינג של בן-משה, אשר מעמידים בספק את לגיטימיות מקורות המימון של הקבוצה ומעלים חשש כי הקבוצה והעומד בראשה עוסקים בהלבנת הון. לדבריו, מקורות המימון של אקסטרא הושגו בדרכים לא חוקיות ואף פליליות - הונאות והלבנות הון.

בתגובה, קבוצת אקסטרא של מוטי בן-משה ענתה לדנקנר וציינה כי "מדובר במיחזור נוסף של תצהירי שקר ומניפולציות שנבחנו כבר. קבוצת אקסטרא מאחלת למר דנקנר הצלחה בהמשך דרכו".