יתרון הביתיות: מה כדאי להכין לקראת עבודה מהבית?

לעבוד מהבית או לשכור משרד קטן? איזה ציוד כדאי להכין עבור עבודה מהבית? אלו רק חלק מהתלבטויות המלוות כל עצמאי ■ להלן מספר הצעות

מחשב נייד / צילום: thinkstock
מחשב נייד / צילום: thinkstock

*** הכתבה בשיתוף בזק

כל עצמאי מצא עצמו מהרהר לפחות פעם אחת בשאלה האם לעבוד מהבית או לשכור משרד קטן? ואם כבר בחרתי לעבוד בבית- איזה ציוד להכין? החלטנו לעשות לכם סדר, לפרוס את השיקולים לעבודה מהבית או ממשרד וגם לתת לכם כמה טיפים להצטיידות, כדי שתוכלו להפיק את מקסימום התועלת וההנאה.

אז שנפנה פינה בבית?

ממשאל שערכנו בקרב עצמאיים, ישנה סיבה אחת מובילה בין המצדדים: העול הכלכלי. כל מי שהתנסה בפתיחת עסק יודע כי השנים הראשונות מעוטות הכנסות ומרובות הוצאות. עוד לפני שהלקוח הראשון נכנס, כבר יש הוצאות על שיווק, ציוד, יעוץ… אולי אפילו עובד נוסף. האם דווקא משרד זה הסעיף שהכי חשוב להשקיע בו את הכסף כשלמעשה יש לנו אפשרות לעבוד מהבית? גם בשלב מאוחר יותר בחיי העסק, נשאלת השאלה האם לא כדאי לחסוך בהוצאה על משרד, לטובת גמישות בתמחור המוצר למשל, או הגדלת כוח האדם?

נקודה חשובה נוספת היא שילוב החיים התעסוקתיים עם החיים הפרטיים. מסתבר כי אנשים מסוג מסוים דווקא נוטים לשלב היטב בין שני צידי המטבע, ואפילו מעדיפים ליהנות משני העולמות במקביל. אנשים אלה ישמחו דווקא להתנהל בסדר יום משתנה, כשהילדים במסגרות בבוקר הם עובדים, בשעות אחה"צ מתרכזים במשפחה, ובערב חוזרים לעבוד. כמובן שמעבר לחיזוק הקשר המשפחתי, מדברים מצדדי העבודה מהבית על נוחות רבה ב"סידור העבודה המשפחתי": בן/בת הזוג יכול לצאת לענייניו, לשבת לעבוד או סתם לקפוץ לרגע לסופר.

למרבה ההפתעה, מעטים מזכירים באופן מיוחד את היתרונות הנוספים של השיטה, כגון חיסכון בזמן ובהוצאות התחבורה בדרך למקום העבודה, התנאים הנוחים בסביבה הטבעית והקרבה הביתית. נראה שבמקרה הזה, אלוהים דווקא אינו שוכן בפרטים הקטנים.

אז מה צריך להכין?

אם החלטתם שברצונכם לעבוד בבית, הרי לכם מספר עצות שימושיות שאספנו:

מקום - חדר, או אפילו פינת עבודה ראויה, זמין לקבלת לקוחות בודדים או אורחים, אולם יותר מכל, חשוב שיהיה לכם בו נעים. רצוי במידת האפשר למצוא פינה מבודדת ומרוחקת ככל האפשר ממרכזי הפעילות השוקקים של הבית.

מחשב טוב ומתאים - המחשב הוא כלי העבודה העיקרי כיום בחלק גדול מאוד מהמקצועות. על מנת לקצץ בהוצאות התפעול, מבלי לפגוע בקצב ואיכות התפוקה, חשוב לבחור את המחשב המתאים ביותר לעסק ולמטרות שלכם.

תקשורת טלפונית - עם כל הכבוד לטלפון הסלולרי, ישנה סיבה שלאורך השנים האחרונות שוק הטלפונים הנייחים הצטמצם אך במעט- רבים מהמחזיקים בטלפון קווי עושים זאת לצרכי משרד ביתי. לכן, אם אתם מרכזים את מירב עבודתכם במשרד הביתי, מוטב שתשקיעו בקו אמין, כזה שמאפשר לכם לשוחח באריכות בצורה נוחה וגם יאפשר ללקוחותיכם לפנות אליכם באופן מקצועי (כרטיס ביקור הכולל מספר קווי, נתפס יותר רציני).

הלקוחות שלך אוהבים שיחות ארוכות? להצטרפות לחבילת טלפון + אינטרנט של בזק. לחץ כאן!

תקשורת אינטרנט - האינטרנט הוא כלי העבודה החשוב ביותר ברוב העסקים כיום. הפרעות במהירות הגלישה אינן מתקבלות על הדעת. תשתית האינטרנט שלכם חייבת להיות מותאמת בצורה מושלמת לאופי העסק וצרכי תקשורת הנתונים שלו. מצד שני, בעסקים כמו בעסקים, אף שקל אינו מושקע לחינם. מספר חברות מציעות לכם מגוון חבילות "הכל כלול", כגון נטוויז'ן, הוט ובזק. עדיף לסגור את כל רשת התקשורת מול ספק אחד, במיוחד לאור העובדה שמחירי החבילות ירדו פלאים בשנה האחרונה.

מדפסת - גם כאן חשוב להתאים את הנעל לנסיכה. ההיצע בשוק עצום ואין צורך לבחור דוקא את הדגם שיודע גם להדפיס את ארוחת הצהרים. מצד שני מדפסת זולה מדי עשויה להיתקע פעמים רבות, ולפגוע בקצב העבודה.

תאורה נכונה - כזו שלא תכביד על העיניים, ולא תעייף. מומלץ לא לשבת ישירות מול מקור האור, בכדי להימנע מסינוור. תאורה חיצונית (חלון) עדיפה תמיד.

כיסא אורטופדי - אי אפשר להגזים בחשיבות איכותו של הכיסא. כיסא איכותי לא רק ימנע כאבים, הוא גם יאפשר לכם לעבוד ביעילות ומבלי להתעייף.

ואולי נשכור משרד קטן?

הסיבה העיקרית בגללה עסקים קטנים שוכרים משרד, היא כדי להרשים לקוחות. זה אולי נשמע לכם מוגזם, אבל זה עובד. עבור משקיעים רבים, קיומו של משרד הוא סף ראשון למדידת בית עסק. שכירת משרד נחשבת להוכחת רצינות ומחויבות המסננת את ההרפתקנים קצרי- הנשימה. בצדק או לא, זה עובד.

סיבה שנייה, היא הפרדה בין העבודה לחיים הפרטיים. גם כדי להגן על העבודה וגם על החיים. מרחב פיזי מופרד מהבית, מגדיר גם את ההפרדה בשעות היממה ובתשומת הלב: עכשיו עובדים - ועכשיו חיים (משפחה/חברים/תחביבים/סידורים).

לסיכום, נראה כי השאלה באשר לעבודה מהבית או מהמשרד תישאר ללא מענה בינתיים. אבל ההמלצה שלנו היא בכל מקרה לקחת בחירה מושכלת, ולבצע אותה כמו שצריך. אם החלטתם להישאר בבית - חשוב להתארגן בהתאם, ולהפוך את פינת/חדר העבודה שלכם לסביבת עבודה שאינה נופלת מכל משרד. גם מבחינת המחיר חשוב לוודא שאתם משלמים בדיוק על מה שנדרש - לא יותר ולא פחות. כיום, זה נראה אפשרי מאי- פעם.

להפריד בין העבודה לפרטי: המשרד הביתי שלכם זקוק לחבילת תקשורת משלו. להצטרפות לחץ כאן!