גל גדות: "לא בריא לאדם לתפוס את עצמו כמותג. זה מגלומני"

מרגע שנודע כי גל גדות תגלם את "וונדר וומן" בסרט הוליוודי, השווי שלה הוכפל ■ גדות מרוויחה חצי מיליון שקל לעונה כפרזנטורית של קסטרו ומיליון שקל לשנתיים בקרליין ■ "גלובס" חושף את המספרים מאחורי הפנים היפות

ברגע שגל גדות נכנסה להאנגר עמוס העיתונאים והצלמים שבאולפני ברודקאסט בחולון, היא מתחילה לעבוד. כניסתה המתוכננת מתעכבת, בעיקר בשל ההשקעה המרובה של צוות המאפרים והמלבישים בהופעתה, אבל לא מעט גם על-ידי אלו שאמונים על טיפוח המותג שלה. כמעט טבעי בעיניהם שכוכבת במעמדה לא אמורה להגיע בדיוק בזמן. אך מרגע שהיא מגיעה, מתברר במהרה שגל גדות האישה נגישה ונוחה הרבה יותר מגל גדות המותג.

על-פי לוח הזמנים שנקבע על סט קידום מותג האיפור קרליין, שגדות הפכה לפנים שלו באחרונה, השחקנית-דוגמנית אמורה לעמוד במשך דקות ארוכות בפני פלאש הצלמים, שילכדו את האופן שבו היא מאופרת במוצרי המותג, ובהמשך לענות על שאלות הכתבים. על-פי ההערכות בשוק, תקבל גדות מיליון שקל מקרליין עבור חוזה של שנתיים.

סכום דומה של כחצי מיליון שקל לעונה היא מקבלת גם מחברת האופנה קסטרו, שהיא הפרזנטורית שלה זו השנה השביעית. שני ההסכמים המדוברים נחתמו לפני 4 בדצמבר 2013, אז נודע כי גדות נבחרה לגלם את גיבורת-העל האגדית "וונדר וומן" בסרט ההוליוודי המסקרן "בטמן נגד סופרמן". מרגע זה, באחת, קפץ שוויה - והיום היא יכולה לדרוש סכום כפול על קמפיין ישראלי.

זוכה לניהול בינלאומי צמוד

"אני בענף הזה כבר 10 שנים", אומרת גדות, "והתחלתי כדוגמנית, ומהרגע הראשון שהתחלתי לעבוד כדוגמנית ליוותה אותי סוללת אנשים, שהמטרה שלה הייתה להגיע למרחקים ארוכים, כמה ארוכים? לא ידענו, אבל אתה יודע, אנחנו עם סיבולת לב ריאה טובה, והמשכנו לרוץ ולרוץ, לקחנו החלטות משותפות וויתרנו על הצעות מסוימות, כדי באמת להגיע למצב, שאני לא רוצה לקרוא לזה 'מותג' כי אני בן אדם. מותג זה חברת בגדים, חברת קוסמטיקה. אני גל".

- ועדיין, את יודעת מה מצופה ממך, גם לטובת המותג.

"אני אני. באמת. אני לא מעמידה פנים, אני 'אני השחקנית', ואני 'אני הדוגמנית', ואני 'אני המרואיינת'. בכלל לא בריא לבן אדם לתפוס עצמו כמותג, יש בזה משהו קצת מגלומני. אני מסתכלת על העשייה שלי כמכלול, כסטארט-אפ. אנחנו מנסים להגיע לגבהים הכי מוצלחים שיכולים להיות, וכדי שזה יקרה, אני לא יכולה לעשות את זה לבד. אני צריכה להיות השחקנית, אני צריכה להיות הדוגמנית, וצריכים הרבה אנשים שיפעלו מאחורי הקלעים".

- למה את מתכוונת כשאת אומרת סטארט-אפ?

"על זה אתה צריך לדבר עם הסוכן שלי", גדות מחייכת.

לא צריך לצאת לחפש אחר הסוכן, ירון ליכטנשטיין, שעומד בראש קבוצת ADD שמייצגת ועומדת מאחורי סיפור ההצלחה שהוא גדות.

הוא נמצא כל העת על הסט, צמוד ללקוחה אולי הכי חשובה שלו היום. איתו איש צוות מהמשרד ובמקום אפשר למצוא את מנהלי המותג קרליין, אנשי חברת-האם סנו, ואיש יחסי הציבור של המותג, זאביק דרור. המשימה של כולם היא לדאוג שגדות תצא הכי נכונה בכל צילום ובתשובה לכל שאלה. הסטארט-אפ, הוא למעשה צורת ניהול הסיכונים, והמחשבה קדימה כיצד לפתח את הקריירה של גדות.

אחרי שהיא מספקת את כל התנוחות המתבקשות ממנה בכישרון רב, היא מתיישבת לסדרת הראיונות. היא תענה בתשומת-לב ובלבביות לכל בלוגר ולכל כתב בידור, ותספר באותה ממלכתיות על חיי המשפחה שלה ועל התכשירים שהיא מורחת על פניה. בכל 10 דקות בקירוב תמרח עליה שכבת איפור נוספת מהמותג המדובר, ושערה ייושר מקצוות סוררים.

ליכטנשטיין, אדם גבוה, עומד בצמוד מאוד מעל לכל אחד מהמראיינים, מאזין שלא יחצו גבולות. מרחוק נשמעת משאית שנוסעת בהילוך אחורי, והסוכן ידרוש להסות אותה מיידית. היחצ"ן דרור יעודד כל עיתונאי לשאוף לשאלה האחרונה ולהתקדם הלאה.

"אדם חיובי, נוח לעבודה וחרוץ"

ליכטנשטיין לא לבד, כמובן, במיוחד לא מאז שהפך את הקריירה של גדות לבינלאומית. בעוד שהוא אמון על הפן הישראלי, אשתו ושותפתו הדס מוזס-ליכטנשטיין, מנהלת את הקשרים הבינלאומיים של גדות. היא זו שמנהלת מגעים ישירים מול הגופים שמייצגים אותה בחו"ל. שם אפשר למצוא את סוכנות ICM, אחת מ-5 הסוכנויות הגדולות בהוליווד. היא זו שסוגרת את העבודות של גדות בחו"ל, וחברת הניהול "אנטייטלד מנג'מנט" מנהלת את לוחות הזמנים, הקידום והשיווק של הטאלנטים.

דבר ממה שנעשה בחו"ל לא מתקדם ללא אישור של מוזס-ליכטנשטיין. זו, מעורבת גם בחתימת החוזים, כשהיא מיוצגת על-ידי עורכת הדין פאטי פלקר, הידועה בתחום הבידור בלוס אנג'לס.

על-פי פרסומים בחו"ל, גדות תקבל בין 300 ל-500 אלף דולר בעבור הסרט הראשון שבו תככב כאשת חיל, ועל-פי ההערכה צפויים עוד שני סרטי המשך לפחות. כעת מתכנסים הצדדים לחתימה על חוזים עתידיים לאותם המשכונים.

"אישיות יותר נגישה מבר רפאלי"

בסוף 2014 יסתיים החוזה של גדות עם קסטרו, והדבר יוביל אותה לרף שכר אחר לגמרי. בשוק מעריכים כי גדות חוצה בימים אלה את רף השכר שקבעה בר רפאלי.

"האישיות של גדות נגישה הרבה יותר מזו של רפאלי. היא יכולה לייצג מותגי יוקרה, אך גם כאלה שמבקשים לפנות לקהל רחב ככל האפשר", אומר גורם בתעשיית הפרסום. "היא גם אדם מאוד חיובי, נוח לעבודה וחרוץ, ולזה יש חלק עיקרי בהתקדמות שלה. מותגים שיצטרפו אליה עכשיו כבר יקבלו כוכבת הוליוודית. הם כנראה יחוו חוויה אחרת".

"אין ספק שזה לא מזיק", אומרת גדות על ההשפעה של "וונדר וומן" למותג, "אין ערבויות בחיים. אני יכולה להגיד לך שכולנו עבדנו מאוד קשה כדי שזה יקרה. זו עבודת צוות. אנחנו הולכים די ביד בדרך שבה הנוף התחיל בצורה מסוימת, ופתאום הגענו לנופים אחרים, יותר אקזוטיים ממה שציפינו, אבל זו עבודה קשה".

- כך את אומרת, אבל אם תשאלי את האנשים שסביבך, הם יגידו שהם ידעו מלכתחילה שכך זה יהיה.

"מעולה, אחלה".

- יש קמפיינים שלא תיקחי היום, עם השינוי במעמדך?

"לא, דווקא התווסף קמפיין. ההחלטות לא השתנו, וגם בגלל זה בסופו של דבר הגעתי לאן שהגעתי, כי תמיד לקחנו החלטות ממקום שמסתכל רחוק, על המאקרו ולא המיקרו".

- בקסטרו לא חששו שתיקחי גם את קרליין?

"לא, אלה לא מותגים מתחרים בכלל. יש פרגון מאוד גדול מצד קסטרו, כי אחרי הכול אני לא עושה פה פרסומת לקטשופ, אלא בכל זאת קמפיין קוסמטיקה, שהוא משהו גבוה. לא סתם עד עכשיו לא עשיתי שום קמפיין אחר, כי לא רציתי להוריד מקסטרו. הקמפיין הזה באמת ראוי".

- איך שומרים על המינון בחשיפה?

"את זה תשאל את ירון" (ליכטנשטיין, ל"א).

- את לא שואלת אותו את השאלות האלה?

"בטח, אני מאוד מעורבת, ואני לא ראש קטן. זה לא דבר חדש ששחקנית מחזיקה יותר מקמפיין אחד. לרוב זה גם 5-6 קמפיינים. אז אנחנו צנועים, אנחנו כרגע מסתפקים בשניים".

- ועכשיו, אחרי "וונדר וומן" כזה, מגיעים מותגים מחו"ל שמכינים את הקרקע לקראת הכוכבות?

"לא אשקר, יש הרבה מאוד התעניינות, אבל אנחנו לא ממהרים לקפוץ על שום קרון, אנחנו מחכים לדבר הנכון, לבינגו. זה לא הכמות, זה האיכות. וזה גם מתחבר לשאלה שלך על החשיפה. אם אקח את כל ההצעות שמציעים לי, אני באמת אהיה בחשיפה שורפת. אנחנו מאוד בררנים במה שאני עושה ועם מי אני רוצה להיות מזוהה, מה נכון לי ומתי, וכרגע הרגשתי שאני נמצאת במקומות שנכונים לי".

גל גדות
 גל גדות