מלאנוקס וסנדיסק: להתעלם מרעשי אנליסטים

למרות המלצות המכירה התמוהות ערב התוצאות, מקיימות שתי המניות את שלושת המרכיבים הנחוצים להשקעה לטווח ארוך

כמעט שכחנו שלפעמים שווקים נכנסים לכיסי אוויר מפחידים, וביום שישי זה פתאום חזר אלינו, ובגדול. צניחה של סביב 2% גרמה למדדים המובילים לסגור שבוע של ירידות חדות, 1.7% עד 3.5%, מה שכנראה יגרום לינואר שלילי בסיום המסחר החודשי ביום חמישי הקרוב.

לכל תיקון יש הסבר, והפעם המומחים מטילים את האשמה על כמה שווקים מתעוררים שרועדים, כולל משבר חריף בכמה מטבעות. מתחילת השנה צנחו תעודות סל (ETF) על סין, ברזיל, דרום קוריאה, טורקיה וצ'ילי סביב 10%, והמטבע הארגנטינאי קרס ב-15% בשני ימי המסחר האחרונים בשבוע.

בין אירועי המאקרו החשובים של השבוע בולטת ישיבת הפד האחרונה של הנגיד היוצא בן ברננקי בשלישי וברביעי, וכניסתה ביום שישי של הנגידה החדשה, ג'נט ילן. ימים יגידו אם השווקים מכינים לנגידה החדשה ולסגנה, סטנלי פישר, משבר קשה כבר ב"טירונות", כפי שהיה לאלן גרינספאן, שמונה באוגוסט 1987, וקנה את עולמו בהתמודדות עם המפולת הגדולה שבאה בהפתעה חודשיים אחר כך.

עונת התוצאות בעיצומה, ונכון לתחילת השבוע דיווחו כחמישית מחברות מדד S&P 500, אשר שני שלישים מהן הכו את הצפי וכרבע פספסו, פחות או יותר מה שידענו בכל הרבעונים מאז היציאה מהמשבר. מחר בלילה תדווח אפל (AAPL), שביום שישי חגגה 30 שנה להשקת מחשב המק הראשון, ואפילו סטיב ג'ובס לא חלם אז שאפל תדווח 30 שנה אחר כך על ממוצע מכירות יומי של 650 מיליון דולר ברבעון של דצמבר.

מסרים קוטביים

בין הישראליות שאני מחזיק כאן, מחרתיים לפני המסחר תדווח רדוור (RDWR), ביום רביעי לפני המסחר אודיוקודס (AUDC), אחרי המסחר מלאנוקס (MLNX) וביום חמישי לפני המסחר סיוה (CEVA), DSP גרופ (DSPG) ואטיוניטי (ATTU).

מבחינתי התוצאות של מלאנוקס הכי מעניינות, כי בשבועות האחרונים השידורים שמקבלים המשקיעים מהאנליסטים קוטביים. אחרי המלצת "קנייה" חדשה מבנק השקעות קטן בתחילת החודש, הלם במניה ביום שישי ברקליס, עם הורדת המלצה מ"ניטרלי" ל"מכירה", ועם מחיר יעד עמוק מתחת לשוק, של 36 דולר, שגילח את העליות מתחילת השנה.

כאשר אנליסט אוזר אומץ ומוציא המלצת מכירה ערב תוצאות, הוא משדר ביטחון רב בעמדתו השלילית, שהרי תמיד בטוח יותר להישאר על הגדר עם המלצת "ניטרלי". זה נכון במיוחד לגבי מלאנוקס, שבהיסטוריה שלה - לצד אזהרה אחת וכמה הנחיות מאכזבות - ידעה גם לפחות שתי הפתעות מרעישות, שאף אנליסט לא צפה, מה שהקפיץ את המניה פעמיים בעשרות אחוזים ביום התוצאות.

הפליק פלאק לאחור של ברקליס מדהים, כי רק לפני כשנה, בדצמבר 2012, הם עמדו על דעתם שמלאנוקס היא קנייה חזקה, עם מחיר יעד של 140 דולר. האם בשנה האחרונה הייתה הידרדרות עסקית כזאת דרמטית, בחברה או בשוק היעד, עד שלשיטתו של ברקליס אותה חברה שווה כיום רק 36 דולר? לא מצאתי בהורדת ההמלצה הסברים משכנעים שיגרמו לי למכור את מלאנוקס ברווח של 350% בחמש שנים ולברוח עם הכסף.

על מה ההורדה?

המהלך של ברקליס מזכיר לי מהלך זהה של בנק אוף אמריקה בסנדיסק (SNDK). גם כאן הוריד הבנק את ההמלצה ל"מכירה" ערב התוצאות לפני שבוע. ביום רביעי, אחרי התוצאות החזקות וההנחיות הסבירות לשנה קדימה - שלא הרבה חברות מסוגלות לתת כמותן - אתה שואל את עצמך: על מה ולמה הייתה ההורדה, ועוד דווקא ערב התוצאות?

במלאנוקס ובסנדיסק אני מוצא את שלושת המרכיבים שיש במניה שכדאי להשקיע בה לטווח ארוך, ולהתעלם מרעשי האנליסטים: הנהלה חזקה, טכנולוגיה מובילה וצורכי שוק מובהקים.

לגבי הגורם האחרון, מישהו "צייץ" בשבוע שעבר שיש בעולם כשני מיליארד סמארטפונים, שבממוצע מצלמים 20 תמונות בחודש, כלומר כחצי טריליון תמונות בשנה, ולי זה הזכיר את צורכי האחסון לתמונות הללו, שמפרנסים מצוין את סנדיסק.

כמו שתמונות צריכים לאחסן, את הדאטה ששוטף אותנו מכל הסוגים, האתרים והמכשירים צריך לשנע במהירות, וכאן נכנסת מלאנוקס, עם הטכנולוגיה המובילה שלה. אין לי ספק ש-2014 תהיה שנת האצת ההשקעות בתחום, ואני לא מציע למשקיעים להמר על תזמון ההאצה, אלא להמתין בסבלנות, כי הפריצה תגיע במוקדם או במאוחר.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.