עשרות מפגינים ינסו לפרוץ למשרדי מי אביבים

החברה: "אין לנו סמכות להוריד את מחיר המים. אנו מעניקים שירות מסור ל-480 אלף צרכנים; הביקורת על מספר העובדים אינה משקפת את עבודתם הקשה"

המחאה נגד תעריפי ותאגידי המים תופסת תאוצה? עשרות פעילים בקבוצת פייסבוק המכונה "מרד תשלומי המים", מתכוונת לצאת מחר (ד') לשטח ולהיכנס למשרדי תאגיד המים מי אביבים בבית אירופה שבתל-אביב.

הפעילים מתכוונים לצלם את מה שהם מכנים "המשרדים המפוארים" ולהמטיר שאלות על מנכ"ל התאגיד ועל 120 עובדיו "ביחס לפער בין תשלומי המים הגבוהים לבין תשתיות המים הרעועות בתל אביב-יפו".

דורית אברמוביץ', ממנהלות המאבק הציבורי בנושא המים: "הקימו 55 תאגידי מים, על המאות הרבות של העובדים בהם ועל שכר המנכ"לים המפואר שלהם, הפריטו של שוק המים תחת איום-הסרק של 'המדינה מתייבשת' - כל זאת לאחר לאחר שהוקמו מתקני התפלה, ולא ידוע לנו שמי הים התיכון אכן עומדים להתייבש. בעלי עסקים קטנים כורעים תחת העלייה המטורפת בתעריפי המים ומגלגלים את המחיר על יוקר המחיה לצרכנים, ואנחנו, האזרחים, כבר לא מוכנים לשלם את מה שכבר ממילא אין לנו, את אותו כסף שלא ברור לנו לאן הוא הולך באמת".

הפעילים סימנו, לדבריהם, את שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ. לדברי אברמוביץ': "הוא האחראי הראשי לפשע המאורגן של ההפרטה, כולל הקמת התאגידים המיותרים והיקרים הללו. אנו מצפים ששר האוצר הנוכחי, שהודיע לאחרונה על הקפאת ההחלטה לצמצם את תאגידי המים, ישנה את עמדתו ויוכיח לנו שהוא לא התאום של שטייניץ".

לפי נתונים שמפרסמת הקבוצה, בשנים 2006-2014 זינקו תעריפי המים בכ-250%, מ- 2.23 שקלים למ"ק ל-7.80 שקלים למ"ק.

ממי אביבים נמסר בתגובה: "קביעת מחירי המים בישראל נמצאת באחריות בלעדית של רשות המים, הכפופה למשרד הממשלתי לאנרגיה ומים. מי אביבים פועלת מכוח החוק ובפיקוח הדוק וצמוד של הרגולטור - רשות המים ודירקטוריון החברה. המפגינים בחרו להפגין נגד התאגיד בהיותו סמל לתאגידי המים, כמי שממוקם בעיר המרכזית בישראל ובירת התקשורת - תל-אביב. כל טענה הקשורה למחירי המים יש להפנות לרגולטור, שכן מי אביבים אינה זו שקובעת את מחיר המים, וממילא אין לה סמכות להוזילם.

"נזכיר כי מי אביבים מעניק שירות רציף, יעיל ומסור ל-480 אלף צרכנים ועוד מיליוני מבקרים, כך שהביקורת על מספר העובדים המועסקים בחברה אינה פרופורציונלית ואינה משקפת את עבודתם הקשה".