הסוחרים למבקר המדינה: בדוק את ייקור הארנונה ע"י הרשויות

איגוד לשכות המסחר בת"א ממשיך במלחמתו בייקור הארנונה לעסקים ■ לין: "רשויות מקומיות עושות שימוש במנגנון האישור החריג כדי לעקוף את הביקורת"

איגוד לשכות המסחר בתל-אביב ממשיך במלחמתו בייקור הארנונה לעסקים מצד הרשויות המקומיות ומבקש ממבקר המדינה לבדוק כיצד קיבלו עשרות רשויות אישורים חריגים להעלאת הארנונה.

"העלאת הארנונה יכולה להיעשות מדי שנה ברמה שווה לכל הרשויות המקומיות, וזאת על-פי עליית המדד ובאישור ועדת הכספים של הכנסת", כתב נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא. "עם זאת, רשויות מקומיות רבות עושות שימוש במנגנון האישור החריג כדי לעקוף את הביקורת הציבורית ואת ועדת הכספים של הכנסת ולקבל אישורים להעלאות חריגות. ב-2012 קיבלו 70 רשויות אישורים כאלה, בשיעורים של 5%-25%, ובלי שנעשתה כל ביקורת עניינית שהצדיקה את מתן האישורים החריגים".

בשבוע שעבר פרסם המבקר דוח ביקורת על ליקויים נרחבים שעולים בבזבוז של כספי ציבור בשלטון המקומי. על בסיס ממצאי המבקר כתב לין: "לא ייתכן שדוח כזה ייוותר חסר שיניים, ולא ייתכן שעם הפרסום על ליקויים או בזבוזים - רשויות כאלה יקבלו אישורים להעלאות חריגות במס הארנונה. מן הראוי שרשויות אלה לא יקבלו אישור חריג להעלאה בארנונה, עד שיוכח כי תיקנו את הכשלים. המלצה על כך צריכה לצאת מיידית מלשכותיהם של שרי האוצר והפנים".

בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי ניסיון של איגוד לשכות המסחר להציב שלט מחאה נגד ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, על ייקור הארנונה לעסקים - נבלם. חברת הפרסום דחתה את הבקשה לשלט, בנימוק שהמסר שעולה ממנו מנוגד לאינטרסים של העירייה.