"בעלי הדירות בישראל פושעים, משכירים במחיר מופקע"

אלי פפושדו, מהיזמים הישראלים הבולטים בחו"ל: "נוחי דנקנר הביא את הנפילה על עצמו וחבל" ■ "שנאת העשירים כבר מושרשת כאן" ■ הצצה ראשונה למגזין G

אלי פפושדו, מהיזמים הישראלים הבולטים בחו"ל, התראיין השבוע למגזין G, שיופץ הערב למנויי עיתון "גלובס". הנה כמה מהדברים שאומר שם פפושדו:

על שנאת עשירים : "אני חושב שהיא כבר מושרשת, ואתה חייב לסלוח לי, אבל העיתונות מלבה את היצרים. הציבור צריך לדעת שבלי יזמים שמסכנים את ההון שלהם, מעסיקים עובדים ומקימים מפעלים לא תהיה כלכלה. אסור לקחת דוגמה מכמה אנשי עסקים שסרחו ולהשליך את זה על כולם. יש כאן מספיק אנשי עסקים הגונים".

על הטייקונים: "לצערי הייתה תקופה שכולם כאן השתגעו, חשבו שהם יכבשו את העולם. אנשים התחילו לדבר במיליארדים במקום במיליונים; וגם התקשורת עזרה לטירוף הזה. הם האמינו בשטות הזאת של טייקון, הרי זה היה כתוב בעיתון".

על הגופים המוסדיים: "הם אשמים לא פחות בהסדרי החוב של הטייקונים. הם אלה שבקלות ראש נתנו סכומי עתק ליזמים ויצאו מהנפילות שלהם ללא נזק. כמו שאפשר לתבוע את המנהלים בחברות הציבוריות שלקחו את הכסף, כך צריך לתבוע את מנהלי הגופים המוסדיים שנהגו בחוסר אחריות כשנתנו אותו. יש שני אשמים בסיפור הזה".

על עסקים בישראל: "איך אתה רוצה שאנשים יפתחו עסקים כשכל השנה דופקים להם בראש 'איראן ואיראן'? אני לא מבין - דיון על תקיפה באיראן צריך להיות ציבורי? זה מפחיד אנשי עסקים, זה לא דבר שיכול לעבור להם מעל הראש. אני מאוד מודאג כי למעט הגז לא מוקמים מפעלים חדשים ורמת השכר של תושבי ישראל הולכת ויורדת".

על נוחי דנקנר: "הוא הביא את הנפילה על עצמו וחבל. עצוב שככה גומר יו"ר של קונצרן שמעסיק אלפי עובדים, לא טוב למשק ולא למשקיעים. אבל עזוב דנקנר, מה שאותי מעניין אלו חברי מועצת המנהלים שלו - איפה האחריות שלהם? הם אישרו השקעות של מיליארדים שירדו לטמיון ואני לא שומע שמישהו מהם נותן את הדין".

על שכר הבכירים בשוק ההון: "בחברות הגדולות יש השתוללות שכר שחבל על הזמן. זה דבר נוראי, אין כאלה מנהלים גאונים ששווים את כל הכסף הזה. אצלי יש מנהלים רציניים שעובדים במסירות מסביב לשעון ומביאים תוצאות ואף פעם לא הגענו לסכומים כאלה

על מחירי הדירות: "הפתרון הוא בידי הממשלה, שהיא בעלת הקרקעות הגדולה ביותר. אם היא תטפל בעלות הקרקע ובמסים והקבלנים מצדם יורידו קצת את הרווח, אפשר להוזיל מאוד את מחירי הדירות כאן. אבל כיום אין צינור במדינת ישראל שהוא לא סתום ואף אחד לא מקבל כאן החלטות".

מחירי השכירות: "בעלי הדירות כאן הם פושעים - משכירים את הדירה לשנה במחיר מופקע ובעוד שנה יקרקסו אותך שוב. אז אף שוכר לא רוצה להשקיע בדירה והכול נהיה ג'אנק. בגרמניה אפשר לשכור דירה טובה ב-300 אירו לחודש, והדייר יכול להישאר שם גם מאה שנה".

הראיון המלא - במגזין G