אבטחה לצמיחה

מה מתבשל בין רדוור לסיסקו ולאן יתפתח שיתוף הפעולה ביניהן, למה אפשר לסמוך על מלאנוקס שתמשיך לצמוח השנה, ואיך אפל יכולה לשמור על מעמדה למול הצמיחה המרשימה של גוגל, הנושפת בעורפה

עם סיום עונת התוצאות של גורילות הטכנולוגיה, שמדווחות על הרבעון שהסתיים בדצמבר 2013, אפשר לסכם שאפל (AAPL) הוכיחה שוב כי הייתה ונשארה מכונת מזומנים אדירה. עם זאת, חובת ההוכחה עליה שהיא עדיין חברת צמיחה.

לפני שמעניקים לאפל מכפיל רווח גבוה יותר, המשקיעים רוצים לראות עוד השנה שינוי דרמטי בקטגוריית האייפונים, ובעיקר השקות של מוצרים בקטגוריות חדשות שפונים לשווקים גדולים מאוד. כמו למשל טלוויזיה שסטיב ג'ובס רמז על קיומה בימיו האחרונים.

מנגד, גוגל (GOOG) הוכיחה שלמרות גודלה היא צומחת יפה, וגם עשתה חסד גדול עם המשקיעים כאשר הוציאה מביתה ערב התוצאות את ה"עז" המדממת של מוטורולה. היום, בשווי שיא כל הזמנים של כמעט 400 מיליארד דולר, בדומה לאקסון-מובייל (XOM), היא מאיימת על מעמדה של אפל (ששוויה 450 מיליארד דולר) כחברה הציבורית הגדולה ביותר. עלייה של 6% בגוגל וירידה דומה במניית אפל, תביא למהפך.

הצעת רכישה לרדוור?

כל הישראליות שאני מחזיק כאן ודיווחו השבוע - רדוור (RDWR), מלאנוקס (MLNX), אודיוקודס (AUDC), סיוה (CEVA), אטיוניטי (ATTU) ו-DSP גרופ (DSPG) - סיפקו, מי פחות ומי יותר, הוכחות שהן בעמדת זינוק טובה להמשך השנה. אבל מכולן רק סיוה ואודיוקודס הצליחו לסיים את השבוע וגם את החודש בעליות, כנגד מגמת התיקון שבשווקים.

לרדוור היה רבעון רביעי חזק מעל הצפי, עם מכירות של 53 מיליון דולר, שעליו הוציאה דיווח מיוחד מיד אחרי סיום השנה. משיחת האנליסטים אפשר היה להבין שהמומנטום החזק נמשך גם בחודש ינואר, בעיקר אצל ספקיות של שירותי תקשורת, ולכן סביר להניח שגם הרבעון הנוכחי יסתיים מעל הצפי. רדוור ממשיכה לצמוח, עד 30% בשוק האמריקאי, עם הפתרונות המתקדמים שלה להאצת אפליקציות ואבטחה, בעיקר במרכזי אחסון הנתונים לתשתיות של מחשוב ענן.

אנליסטים מרבים לכתוב על שיתופי הפעולה שיש לרדוור עם צ'ק פוינט (CHKP), VMware (VMW), ג'וניפר (JNPR), IBM ואחרות, אבל להערכתי לא נותנים משקל ראוי לשיתוף פעולה חדש שמתפתח לו בשנה האחרונה על אש קטנה עם סיסקו (CSCO) בתחום פתרונות האבטחה. בקיץ אשתקד ושוב השבוע רדוור הציגה באירוע של סיסקו את פתרון ה-SDN שלה, ראשון מסוגו לטענת המייסד והמנכ"ל, רועי זיסאפל.

החשיבות של שיתוף הפעולה עם סיסקו אינה בפוטנציאל שוק ה-SDN, שבינתיים נמצא רק בחיתוליו, אלא באפשרות שרדוור תהיה במוקדם או במאוחר שוב מטרת רכישה של אחת מהחברות הגדולות, כשהפעם הרשימה תכלול גם את סיסקו. סוד ידוע הוא שלפני כשלוש שנים וחצי, IBM הניחה על שולחנה של רדוור הצעה בסך 23.50 דולר למניה (מתואם לספליט), שנדחתה.

היום, כאשר בין השאר יש לרדוור טכנולוגיות SDN ואבטחה שמתאימות בדיוק לפאזל של סיסקו; כאשר לסיסקו יש בישראל פעילות נרחבת מאוד; כאשר לרדוור יש מעל 6 דולר למניה במזומן; וכאשר סיסקו, משיקולי מס מוכנה לשלם יותר לחברות שמחוץ לארה"ב - זה לא דמיוני שהיא תציע הרבה יותר ממה ש-IBM הציעה ונדחתה.

"קללת 2012" של מלאנוקס

באשר למלאנוקס, יחסית לפספוס בתוצאות ובהנחיות שנתנה, היא לא התרסקה כפי שהיה אפשר לצפות ממניה שידועה בתגובות העצבניות שלה - לשני הכיוונים - לאחר פרסום תוצאות. אולי השורטיסטים, 13% מהחברה, מתחילים להבין שהרע מכול כבר מאחוריה והחלו לסגור פוזיציות שורט, או שיש משקיעים שמאמינים, כמוני, שהצמיחה בוא תבוא בהמשך השנה.

משיחת הוועידה של החברה ניתן להבין שרובצת עליה "קללת 2012", שהרבה חברות היו 'מתות' לקללה כזאת. שוב הסביר המייסד והמנכ"ל איל וולדמן שלדידם 100 מיליון דולר ממכירות השיא של 2012, שהסתכמו ב-500 מיליון דולר, היו אמורים להירשם בחלקים שווים בשנים 2011 ו-2013, ואז ניתן היה לראות צמיחה ליניארית רבת שנים מרשימה.

בברקליס, שממליצים למכור את המניה, לא מתרשמים וסבורים כי "האצת הצמיחה אינה אלא אשליה". רמז עבה למה שקרה בשנת 2012 נתן וולדמן בתשובה לשאלה של האנליסט Bill Choi מבנק ההשקעות הקטן Janney.

וולדמן הסביר כי לקוחות שמכונים על ידו "Web 2.0" התקינו מערכות של מלאנוקס בשווי של כ-50 מיליון דולר בשנת 2013, אבל הם רכשו אותן בשנת השיא 2012. ידוע שאלו לקוחות מסוגם של פייסבוק (FB) וגוגל, ועל פי הצמיחה המהירה של החברות הללו - לא הגיוני שלא ישובו וירכשו מערכות בקצב גבוה יותר שנתיים מאוחר יותר, כלומר השנה.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.