כך קיבל נסים בובליל היתר לבניית 2,000 מ"ר בשכונת יוקרה

וילה שהוגדרה לשימור, בבעלות נשיא התאחדות בוני הארץ, סללה את הדרך להכפלת זכויות בנייה בשטחה ■ איך זה קרה?

וילה שהוגדרה לשימור סללה את הדרך להכפלת זכויות בנייה בשטחה, בלב שכונת יוקרה. הווילה ניצבת במגרש בבעלות נסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ, בשכונת תל בנימין ברמת-גן. השכונה, בין הרחובות ז'בוטינסקי, אבא הלל וביאליק, נחשבת לאחת היקרות בגוש דן, שכן היא מובלעת של בתים צמודי קרקע בלב אזור עירוני, ונודעה בתושביה המתוקשרים, ובהם גם הזוג סילבן שלום וג'ודי ניר מוזס.

את הווילה המדוברת ברחוב אלונים 5 תכנן האדריכל יוסף נויפלד לפני קום המדינה, וכוהנת השימור הגדולה, האדריכלית התל אביבית ניצה סמוק, אמרה השבוע ל"גלובס" כי "היתה נשכבת לפני הדחפורים", כדי למנוע את הריסתה. בעיריית רמת-גן חשבו כמוה, כך על כל פנים עולה הרושם מהשינוי שנעשה בתב"ע, בדרך לשימורה. חיים כהן, מהנדס העיר רמת-גן, סיפר שבובליל ביקש להרוס את הווילה ולבנות בשטח 5 קוטג'ים. כדי למנוע זאת פעלה העירייה לשינוי התוכניות המקוריות, וכך זכה בובליל בהיתר לבניית 6 וילות במגרש במקום 5, שאחת מהן היא הווילה המשומרת.

בסך הכל קיבל בובליל היתר לבניית 2,000 מ"ר על קצת יותר משני דונם, וזאת בהשוואה ל-769 מ"ר שהיו בתוכנית המקורית. לכל אחד מהקוטג'ים החדשים יהיו ארבעה מפלסים, גינה, מרפסת גג ולחלקן תהיה אופציה לבריכת שחייה.

גם בווילה ההיסטורית הוכפל השטח: המבנה המקורי כולל 200 מ"ר, ואחרי השיפוץ היא תשתרע על 400 מ"ר בקירוב, שיתווספו באגף נפרד. כמו כן מתוכננת בווילה בריכה פרטית. באתר משרד התיווך "אנגלו סכסון" מוצעות וילות בשכונה, בשטח 250 מ"ר ובלי בריכה, תמורת 6 מיליון שקל ויותר.

וילה נויפלד / צילום: אלי יהב
 וילה נויפלד / צילום: אלי יהב

את תוכנית שימור "וילה נויפלד" וחמשת הקוטג'ים שלידה עשו משרדי האדריכלים קימל-אשכולות וזית-לב.

השימור יהיה של חזית המבנה ולא של החללים הפנימיים, ויכלול תוספת שטח ציבורי פתוח. לדברי מהנדס העיר, השטח הפתוח יהיה כעין כיכר עירונית שמטרתה לאפשר התבוננות במבנה מקרוב, אף שמדובר בבית פרטי. להגדרת התוכנית באופן זה יש חשיבות משום שרוב הבתים באזור, כמקובל בשכונות וילות מסוג זה, מוקפים בחומה.