חברת הייעוץ הכלכלי "יבולים" של גיל אורלי הגישה בקשת פירוק

זאת בשל חובות של יותר ממיליון שקל ■ מבטיחה ללקוחות לעמוד בהתחייבויות

חברת הייעוץ הפיננסי "יבולים", בבעלות משותפת של חברת הביטוח מגדל וגיל אורלי, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק על רקע חובות של יותר ממיליון שקל.

עם פירוק "יבולים", הקים אורלי מסגרת חדשה בשם "קבוצת גיל אורלי" שממשיכה בכל הפעילויות ומספקת שירות מלא ללקוחות. החברה הוקמה בשנת 2000 על-ידי גיל אורלי, וב-2010 נרכשה בחציה על-ידי מגדל, כשאורלי ממשיך לשמש מנכ"ל.

מבקשת הפירוק עולה כי לאחרונה גדל המאזן השלילי, והחברה התקשתה לממן אותם באמצעות הפעילות השוטפת. בדירקטוריון התקבלה החלטה לפנות לכיוון של פירוק, בשל קושי בגיוס הון נוסף מבעלי המניות. "לחברה אין מקורות הכנסה שיספיקו לתשלום החובות, והיא נמצאת בחדלות פירעון", נכתב.

ברקע יש חילוקי דעות בין הצדדים. לטענת יועץ התקשורת של אורלי, "'יבולים' התרחבה לאורך השנים, הייתה רווחית ועמדה בתכניות העבודה שלה. במחצית 2013 מגדל הודיעה על כוונתה לצאת מהשותפות בחברה עקב שינוי מדיניות של חברת הביטוח ורצון להתמקד רק בפעילות הליבה. אורלי הציע הצעה לרכישת חלקה של חברת מגדל, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמה, היות ומגדל דרשה לקבל את החזר כל ההלוואות שהעניקה לחברה. בעקבות חוסר ההסכמה שותקה פעילות החברה, ולא הייתה ברירה אלא להגיש בקשת פירוק".

במגדל, מנגד, נטען כי "החברה נכנסה לשותפות ב'יבולים' כשהחברה של מר אורלי כבר חוותה קשיים כלכליים והייתה נתונה בגירעון תזרימי בהיקף של מאות אלפי שקל. הניהול המקצועי לא הניב, לצערנו, אלא הפסד מצטבר של מיליוני שקל. לנוכח המצב הכלכלי החמור אליו הביא מר אורלי את 'יבולים', נאלצה מגדל אף ליטול על עצמה את המשך הפעילות למול משפחות חברי מועדון 'חבר'".