הרצוג-פוקס-נאמן פותח מחלקת צווארון לבן בניהול עו"ד נתי שמחוני

שמחוני, עד לאחרונה שותפו של עו"ד גיורא אדרת במשרד הבוטיק אדרת-שמחוני, ייצג כמה אישי ציבור בולטים, בהם שר החוץ אביגדור ליברמן

משרדי עורכי הדין המסחריים הגדולים ממשיכים להיכנס לתחום הצווארון הלבן. בחודש שעבר הודיע משרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, מהמובילים והגדולים בישראל, כי הוא פותח מחלקה חדשה שתעסוק בתחום הצווארון הלבן; ועתה נודע ל"גלובס" כי גם משרד הרצוג-פוקס-נאמן, אחד משלושת המשרדים המובילים בארץ, פותח מחלקה שתעסוק בצווארון לבן.

בראש המחלקה יעמוד אחד מבכירי המשפטנים בתחום זה בארץ, עו"ד נתי שמחוני (50), שהיה עד כה שותפו של עו"ד גיורא אדרת במשרד הבוטיק אדרת-שמחוני.

שמחוני ייצג בשנים האחרונות כמה אישי ציבור בולטים בארץ. בין היתר, הוא נמנה עם צוות ההגנה שהביא לזיכויו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, מהאישום נגדו בפרשת השגריר מבלארוס; ייצג את סמנכ"ל הסחר לשעבר של חברת שופרסל, אלי גידור, שהורשע לאחרונה בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים; הוא מייצג את ראש העיר בת-ים, שלומי לחיאני, העומד לדין באשמה של לקיחת שוחד; ייצג בעבר את איש העסקים ארקדי גאידמק ורבים אחרים.

שמחוני, בוגר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן וחבר לשכת עורכי הדין משנת 1990, החל את דרכו המשפטית כמתמחה במשרדו של עו"ד אורי סלונים, ועם הסמכתו לעורך דין עבד תקופה מסוימת אצל עו"ד יהודה טוניק. בשנת 1992 חבר לעבוד עם עו"ד גיורא אדרת, תחילה כשכיר ובהמשך כשותף. בשנת 1999 פתח שמחוני משרד עצמאי, ובשנת 2004 התמזג משרדו עם זה של עו"ד אדרת - שהפכו למשרד אחד.

שילוב כוחות ממגוון תחומים

למחלקה החדשה של שמחוני יצטרפו שני עורכי דין, אסף קליין ויואב סננס, שהיו והם חלק מהצוות של שמחוני כבר מספר שנים.

ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן נמסר: "אנו מברכים על הצטרפותם של עורכי הדין נתי שמחוני, אסף קליין ויואב סננס למשרדנו. שמחוני, מהמשפטנים המובילים והמקצועיים בתחום עבירות הצווארון הלבן, יצטרף כשותף ובמסגרת זו ינהל את מחלקת עבירות הצווארון הלבן בפירמה".

עו"ד שמחוני מסר: "בהתרגשות רבה אני עומד להתחיל, עם צוותי המוכשר והמסור, דרך חדשה כשותף במשרד המוביל הרצוג-פוקס-נאמן. אני רואה כיום חשיבות עליונה בשילוב כוחות ומוחות ממגוון רחב של תחומים, ומאמין שהאיחוד יהווה מנוף לצמיחה ולהתחדשות. זו הזדמנות להודות למורי ורבי ושותפי לדרך, עו"ד גיורא אדרת, על שהיה לי מגדלור ומצפן. תרומתו לעיצוב דרכי המקצועית היא משמעותית, ואמשיך לשתף עמו פעולה כבעבר".

לדברי השותף-המנהל בהרצוג-פוקס-נאמן, עו"ד מאיר לינזן, ההחלטה לפתוח מחלקת צווארון לבן בפירמה נובעת מזיהוי של התחום ככזה שחשוב שיהיה בתוך משרד מסחרי גדול.

"ההחלטה להקים מחלקה ייעודית בתחום נפלה כבר לפני מספר שנים", אומר לינזן. "במשך שנים, בצורה שקטה, בחנו מספר אפשרויות, ובסופו של דבר החלטנו להקים את המחלקה בראשות עו"ד שמחוני".

- מה המשמעות של מחלקה כזו במשרד מסחרי גדול?

"הנושא הראשון הוא מתן שירות ללקוחות גם בתחום הצווארון-הלבן שהופך לתחום מרכזי במשרדים הבינלאומיים בעולם בעקבות הגברת הרגולציה והאכיפה בעולם. המשמעות של התחום הפלילי הכלכלי גדלה מאוד. בנוסף, העולם המשפטי הולך ונעשה יותר ויותר מורכב, וכדי לפתור בעיות בתחום הפלילי צריך התמחויות בתחומים משפטיים כלכליים כגון ניירות ערך, הגבלים עסקיים ומיסוי".