בסכנת הכחדה: בתוך 5 שנים לא יהיו יותר דוורים בקנדה

קנדה היא בעצם המדינה הראשונה בעולם שהכריזה כי בחמש השנים הקרובות תופסק חלוקת דואר לתיבות הביתיות בערים ובכך היא מהווה מעין פיילוט ענק עבור שאר העולם

הנה סיפור שעשוי לעניין את ועד עובדי דואר ישראל, שביקשו השבוע צו מניעה נגד פיטורי עובדים: קנדה, ששמה עולה בדרך כלל כמופת של מדיניות ציבורית, ממשל תקין ואזרחות טובה (למעט מקרים נדירים של ראשי ערים הנסחפים אל מחוזות הביזאר), החליטה לאחרונה להיפטר ממרבית הדוורים שלה עד שנת 2019. איך בכל זאת יגיעו המכתבים לבתי התושבים? פשוט מאוד: הם לא יגיעו.

קנדה היא בעצם המדינה הראשונה בעולם שהכריזה כי בחמש השנים הקרובות תופסק חלוקת דואר לתיבות הביתיות בערים ובכך היא מהווה מעין פיילוט ענק עבור שאר העולם. כבר השנה המהלך הזה ייצא לדרך, כשאת הדוורים יחליפו תיבות דואר אזוריות, שמהן יוכלו התושבים לאסוף את המעטפות שישלחו אליהם. המשמעות היא שבפועל יידרשו לשירות הדואר מספר מצומצם של עובדים בכל מרכז חלוקה, כדי למיין את המכתבים לתיבות.

חברת הדואר הקנדית נימקה את המהלך בזה שהיא לא עומדת בתחרות עם חברות שילוח מקומיות ועם המעבר לאונליין, ולנוכח ההפסדים שצובר הדואר בגין כל אלה. התושבים, נכון לעכשיו, לא ממש מתלהבים ומעלים במדיה החברתית פוסטים זועמים למדי: "איך אני אמורה לקבל עכשיו חבילה? דרך מסך המחשב?!", כתבה אחת מהם, ואחר הביע שאלה קריטית יותר: "איך נסביר לילדים שסנטה כבר לא שולח איגרות בכריסמס?".