הממשלה: עיריות שיעניקו יותר היתרי בנייה יקבלו סיוע כספי

כדי לקבל את המענק הכספי מהמדינה על רשות מקומית לעמוד בשני תנאים: להוציא לפחות 200 היתרי בנייה בשנה למגורים ולהראות שיפור של 10% במספר ההיתרים שהוציאה הרשות בהשוואה לממוצע שנתי בשלוש השנים האחרונות

יוזמה חדשה לקידום הוצאת היתרי בנייה ברשויות מקומיות. משרד הפנים ומשרד האוצר הודיעו היום כי החל משנת 2014 ועד שנת 2016 תקבל רשות מקומית מענק כספי על הוצאת מספר גדול יותר של היתרי בנייה למגורים בהשוואה לשנים קודמות.

כדי לקבל את המענק הכספי מהמדינה על רשות מקומית לעמוד בשני תנאים: להוציא לפחות 200 היתרי בנייה בשנה למגורים ולהראות שיפור של 10% במספר ההיתרים שהוציאה הרשות בהשוואה לממוצע שנתי בשלוש השנים האחרונות. במידה ותעמוד הרשות המקומית בתנאים אלו היא צפויה לקבל מענק בגובה שבין אלף שקל ל-5000 שקל לכל יחידת דיור חדשה שקיבלה היתר באותה השנה במסגרת ה-10% הנוספים בהשוואה לשנים קודמות. כלומר, אם עירייה הוציאה בממוצע 1000 היתרי בנייה בכל שנה בין 2010-2013 ותוכיח כי בשנת 2014 הוציאה 1100 היתרי בנייה, היא תקבל את המענק על יחידות הדיור החדשות מכח אותם 100 היתרים חדשים בלבד.

לדברי גורמים באוצר, מדובר בהיתרי בנייה חדשים לפרויקטים חדשים למגורים, גם כאלו מכח תמ"א 38, והכסף שיועבר לרשות לא יהיה 'צבוע' למטרה מסוימת ברשות. המטרה של המענק המדובר הוא למנוע מצב בו רשות תיקלע לקשיים בשל תוספת יחידות דיור משמעותית בתחומה, המצריכה מימון תשתיות, בניית מבני ציבור ואספקת שירותים שוטפים למספר גדול של תושבים. במשרד האוצר ומשרד הפנים הודיעו היום כי לנושא יוקצו מאות מיליוני שקלים בפריסה רב שנתית, אולם לא נקבו במספר מדויק.

שר האוצר יאיר לפיד מסר היום: " התמריץ שהחלטנו לתת הוא צעד נוסף בהתמודדות עם משבר הדיור. יש שיגידו שהצעדים שאנו עושים הם אגרסיביים, מידת האגרסיביות תואמת את עומק המשבר. אנחנו מייצרים פה תנופת בניה מהסוג שלא היה פה כבר שנים, אנחנו מוכנים להפסיד כסף זה כדי שלדור שלם יהיה איפה לגור".

שר הפנים, גדעון סער מסר:" ההסכם יתן דחיפה לבניית אלפי יחידות דיור נוספות בכל רחבי הארץ. חשוב שיהיה שיתוף פעולה הדוק עם ראשי הערים והרשויות, על מנת להביא לבניה שתתחיל להביא לפתרון משבר הדיור בישראל".