רוה"ח של ענבל אור: "לחברה הון עצמי של עשרות מ' ש'"

רו"ח שמוליק הירשפלד ממשרד שטיינמץ עמינח מסר את הדברים בעקבות ניתוח "גלובס" על עסקיה של ענבל אור בשבוע שעבר

חברת ענבל אור בע"מ נהנית מעודף מזומנים גדול ומפרויקטים מאוכלסים, כך עולה מדברי רואה החשבון שמוליק הירשפלד, ממשרד שטיינמץ עמינח ושות', מעשרת המשרדים הגדולים במדינה, שמסר כי על פי הדוח הכספי לשנת 2012 לקבוצה הון עצמי של כמה עשרות מיליוני שקלים. הירשפלד מסר את הדברים בעקבות ניתוח "גלובס" על עסקיה של ענבל אור בשבוע שעבר. בנוסף, מסר הירשפלד כי נכסי החברה כוללים רשימת נכסים לא מבוטלת שהצטברו במהלך חיי החברה. יחד עם הנכסים, החברה מצהירה כי הון העצמי מוערך כיום בלמעלה מ-100 מיליון שקל וכי החברה סיפקה כבר דירות ללמעלה מ-200 משפחות.

קבוצת INBAL OR הוקמה בשנת 2005 על ידי ענבל אור והיא עוסקת בייזום פרויקטים למגורים. במהלך שנות פעילותה ניהלה החברה כ-22 פרויקטים באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן וגבעתיים ובהם כ-1,500 יחידות דיור. עד כה, 10 פרויקטים מתוכם אוכלסו בהצלחה, שניים נוספים צפויים להתאכלס בקרוב ושישה פרויקטים נמצאים בשלב תכנון וביצוע.

הפרויקט הכי גדול שמסרה עד כה אור הוא מגדל הטייסים - אור טאוור ברמת גן - הכולל 104 דירות. עוד פרויקט שנמסר נמצא ברחוב המעיין 34 בגבעתיים. ברחוב הל"ה בגבעתיים הקימה אור פרויקט של 33 דירות הנמצא לקראת אכלוס.

מהו זרם התקבולים הצפוי בגין הפרויקטים? מהחברה נמסר כי בגין הפרויקטים הסגורים, על פני תקופה של כשנתיים מהיום, זרם התקבולים הצפוי הוא 22.5 מיליון שקל. בנוסף, בפרויקטים נוספים הנמצאים בשלב סגירה וחתימה זרם התקבולים הצפוי עומד על 11 מיליון שקל.

הפרויקטים בבנייה הם ארבעה: שניים ברמת גן - ברחוב בן אליעזר (48 דירות) וסמוך לפארק הלאומי (100 דירות). בתל אביב יש לה עוד שני פרויקטים בבנייה - מגדלי הצעירים ליד כביש איילון (486 דירות) ובניין ברחוב וושינגטון (22 דירות).

לגבי פרויקטים בתכנון - מדובר בחמישה פרויקטים - ארבעה ברמת גן ואחד בתל אביב. הפרויקט ברחוב הושע בתל אביב כולל 19 דירות והוא בשלב של קבלת היתר לפני בנייה. ברחוב ארלוזורוב ברמת גן ייבנו 46 דירות והפרויקט נמצא בתהליך אישור לווי. ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן מתוכננים שני פרויקטים זה לצד זה, 60 דירות ו-131 דירות, והם כרגע בתהליך רישוי. בשדרות הילד ברמת גן מתוכננות 112 דירות, מהן כבר נמכרו 105 דירות וכן שטחי המסחר. הפרויקט נמצא בתהליך רישוי.

מעבר לכך, מגבשת כעת החברה קבוצת רכישה ברחוב הקונגרס ברמת גן, שם יקומו 50 דירות. החברה מסרה כי מכרה 20 דירות בשבוע וחצי בלבד.