בן-מנחם תוקף: גילת מנהל את ערוץ 1 כמו באסטה

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת: "רשות השידור היא גוף ציבורי הפועל עפ"י חוק. המנכ"ל יוני בן-מנחם מודה במכתבו כי אינו פועל עפ"י החוק וכי ימשיך לפעול שלא כדין. בישראל, מדינה שומרת חוק, יש מי שמטפל באנשים מסוג זה"

מתקפה חסרת תקדים של מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם כנגד היו"ר אמיר גילת. במכתב ששלח בן-מנחם לגילת על רקע מינוי מנהל ערוץ 1 אילן דה פריס, כתב המנכ"ל בן-מנחם: "תקופת כהונתך תיזכר כתקופת שפל חסר תקדים ברשות השידור".

בן-מנחם טוען כי גילת "נוקט בכוחניות, בברוטליות, בהתנשאות ובחוסר אמת באופן עקבי".

בן-מנחם שלח את המכתב כתשובה לגילת, שדרש ממנו לקלוט את מנהל ערוץ 1 הנבחר אילן דה פריס בתוך 24 שעות, אחרת ינקוט נגדו בצעדים. בתוך כך גם ביטל גילת את ישיבת ועדת התוכן שתוכננה.

"היעלה על הדעת שמי שאמור לנהוג על-פי אמות-המידה של מנהל תקין מינימלי מרשה לעצמו להטיח טענות, איומים ודברי-בלע חסרי יסוד, וכל זאת ללא בירור העובדות, במיוחד שהינך בשלהי תקופת כהונתך, וכנראה אתה עושה את הכול כדי להותיר מאחוריך אדמה חרוכה", כתב בן-מנחם.

לדברי בן-מנחם, הוא נוהג על-פי כללי מינהל תקין באי-קליטתו של דה פריס, שכן הליך המינוי אינו חוקי, משום ש"נעשה שלא כדין וללא סמכות", לטענתו. לדבריו, אחד מחברי הוועד המנהל אף העביר את הנושא למבקר המדינה.

"כל עוד אין הכרעה שיפוטית הקובעת כי ההחלטה נשוא מכתבך הינה כדין, לא אראה באילן דה פריס כמנהל הטלוויזיה", כתב.

באשר לביטול ישיבת ועדת התוכן ברשות השידור על-ידי גילת, כתב בן-מנחם: "בהתנהלותך הנפסדת והבלתי מקצועית אתה מעכב את פרסום הקולות הקוראים של הערוץ הראשון והטלוויזיה בערבית, את אישור תוכניות העבודה לשנת 2014 ואת אישור לוח השידורים של הערוץ הראשון שכולם הוגשו לך כבר לפני 3 חודשים, ובכך אתה מסכן את הרשות באי-עמידה בחוק ואף פוגע בציבור משלמי האגרה. לכולנו זכורה הצהרתך המתנשאת בוועדת התוכן לפני כ-3 חודשים, בה הודעת כי 'מצדי תחשיכו את המסך', כאילו מסך ערוץ 1 הוא הבאסטה הפרטית שלך".

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מסר בתגובה כי "רשות השידור היא גוף ציבורי הפועל על-פי חוק, באמצעות המליאה. יוני בן-מנחם מודה במכתבו כי אינו פועל על-פי החוק ומצהיר כי ימשיך לפעול שלא כדין. במדינת ישראל, מדינה שומרת חוק, יש מי שמטפל באנשים מסוג זה".