אפקט השנה המשוגעת

ינואר דובי הוא סימפטום השנה המשוגעת הצפויה לנו ■ איך עוברים את השנה הזו בשלום? הנה המדריך

אחרי ינואר דובי ולא שכיח, אנחנו חווים עכשיו תיקון למעלה בשווקים שנכנס למחצית הראשונה של חודש פברואר. הסטטיסטיקאים של השווקים כבר ינבאו לנו שנה לא משהו בוול סטריט על רקע הביצועים של ינואר. אנחנו חושבים שמדובר בסימפטום השנה המשוגעת הצפויה לנו ושהכל פתוח. לא מצפים למהלך עליות משמעותי כמו 2013. אבל, עליות, רווח (למרות הפתיחה האדומה של ינואר) ותשואה עודפת על מדד ה-S&P500 הם תרחיש שניתן לחשוב עליו.

איך צולחים את השנה?

אנחנו סבורים שבשביל לעבור את השנה הזו בשלום צריך:

  1. לא לחשוב יותר מדי. לא לפתח דעה. לעקוב אחרי הגרפים,ולהבין מה הם אומרים ולשם להוליך את הכסף. תנו לגרפים להוביל פוזיציה ומחשבה.
  2. אם אתם כבר מתעקשים לחשוב, אל תחשבו כמו כולם. אם אתם חושבים כמונו שהשנה יהיו הפתעות אז מאיפה הן יבואו ומי יופתע? הן יבואו מכיוון שהרוב לא חושב עליו והוא זה שיופתע. רוצים להיות במיעוט רואה פני עתיד? תחשבו על מה שאחרים לא רואים. כולם אומרים אנרגיה תרד - אולי היא תעלה? כולם נגד מניות תשתיות בגלל עליית הריבית? הגרף שם אומר משהו אחר כרגע. זכרו - בכל מקום שאתם כמו הדעה הרווחת (ולמעשה הדעה הרווחת), אתם תחטפו את ההפתעה ביחד עם כולם ואנחנו לא מדברים על אירועים בלתי צפויים בעליל.
  3. לכו על בטוח ככל האפשר. איפה שיש הזדמנות טכנית טובה למניית שווי שוק גבוה (מעל 10 מיליארד דולר בארה"ב), לכו על זה. יש עדיין מניות רבות כאלו עם פוטנציאל גרפי של עשרות אחוזים. לשנה הנוכחית זה מספיק. היתרון במניות האלו הוא שבעת ירידות, מידת הפאניקה והחששות הקיומיים לגביהם יהיה נמוכים וכך גם הסיכון לפעילות מפוחדת וחפוזה.
  4. איפה שהגרף תומך, שימו בלמי זעזועים בתיק. בקניון המניות יש זהב ויש VXX. הגרף תומך בעליה אז לצורך העניין הם כמו כל שחקנית בתיק אבל במקרה של ירידת השוק הם יעברו לקדמת הבמה.
  5. מי שמעונין ברשימת המניות שלנו, שיקרא בבקשה את טור קניון המניות ביום רביעי ויתעדכן בפעילות השוטפת באתר גלובס, מדור ניתוח טכני.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.