התשואה מהשכרת דירות בת"א - מהנמוכות בערים בעולם

הצצה ראשונה למוסף הנדל"ן ■ מחירי השכירות בתל אביב דווקא סבירים, אבל הדירות יקרות כמו בערים הכי נחשקות בעולם - מה שהופך את ההשקעה ללא כדאית ■ ומה לגבי השקעה בדירות בערים אחרות בארץ?

מחיר דירה בתל אביב משתווה למחירי הדירות בערים היקרות בעולם, אולם מחירי השכירות בתל אביב נמצאים לכל היותר במקום טוב באמצע ברמה העולמית. אי לכך, התשואה על דירה להשקעה בעיר היא בין הנמוכות בעולם. כך עולה ממחקר חדש שבוצע על ידי מגדל שוקי הון. נקודה מעניינת נוספת שעולה מהבדיקה שערך מנהל מחלקת המחקר של מגדל שוקי הון, אדר עציוני, היא שההוצאה על דיור בתל אביב ובערים גדולות אחרות בישראל חורגת מהטווח הסביר ונמצאת הרחק מעל לממוצע במדינות ה-OECD. יוקר מחיה כבר אמרנו?

השקעה בדירות מגורים בישראל הפכה בשנים האחרונות לסוג של ספורט לאומי. מחירי הדירות בישראל, שרק עלו בשנים האחרונות, אפשרו למשקיעים למכור את הדירה ברווח אחרי שנים אחדות, ובתקופת הביניים יכלו להשכיר הדירה בתשואה הקיימת בשוק הישראלי, סביב 3%. האם זוהי תשואה שהופכת את תל אביב לאטרקטיבית למשקיעים לעומת ערים מקבילות בעולם?

במחקר נערכה השוואה בין רמות שכר הדירה ומחירי רכישה למ"ר ב-30 ערים נבחרות בעולם, כולן במדינות החברות בארגון לשת"פ ולפיתוח כלכלי (ה-OECD). עבור כל עיר חושבה תשואת ההשכרה המתקבלת ממחירי השכירות והרכישה, ואף חושב עד כמה "יקר" שכר הדירה באותה עיר עבור אוכלוסיית המדינה, זאת על ידי חישוב עומס שכר הדירה כפונקציה של ההכנסה הפנויה הממוצעת למשק בית. הנתונים חושבו עבור דירות בנות 100 מ"ר בבנייה חדשה במרכז העיר.

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס"

תשואות השכרה
 תשואות השכרה

השכרה בירושלים
 השכרה בירושלים