אקסטרה: אין שום חקירה נגד מוטי בן-משה בגרמניה

החברה שבשליטת מוטי בן-משה תוקפת בחריפות את נוחי דנקנר ■ "נראה כי רגשי נקם משולבים אצל דנקנר עם מצב בלתי נתפס של אובדן הכוח הרב שהיה בידיו" ■ "דנקנר מטעה ומפזר טענות-סרק כלפי בית המשפט"

הקרב על אי.די.בי: קבוצת אקסטרה אנרג'י של מוטי בן-משה משיבה לטענת נוחי דנקנר לפיה הרגולטור בגרמניה חוקר את בן-משה, וטוענת כי מדובר ב"עלילה".

"הטענות שמעלה נוחי דנקנר לא רק מופרכות במיוחד, אלא מהוות עלילה של ממש, אשר המעורבים בה והמתכננים שלה מודעים היטב לכך שהם עוסקים באחיזת-עיניים פסולה וחמורה", נכתב בהודעה שהוציאה אקסטרה לבית המשפט. "קשה לדמיין דוגמה קיצונית יותר לשימוש לרעה בהליך המשפטי: המהלך של דנקנר נועד רק לשם גרימת נזק, בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'. נראה כי רגשי נקם אלה משולבים אצל דנקנר עם מצב בלתי נתפס של אובדן הכוח הרב שהיה בידיו".

אקסטרה טוענת כי בידיה מסמכים על קביעת הרגולטור לשוק האנרגיה בגרמניה, מסמכים חתומים על-ידי פירמת רואי החשבון BDO המבקרת את פעילות הקבוצה, אישורים מפירמות עורכי דין ויועצי מס מובילים בגרמניה, חשבוניות והסתמכות על הדין הגרמני והאירופי.

אותם מסמכים, לטענת אקסטרה, מוכיחים כי אין דבר של ממש בטענות דנקנר. את המסמכים לא פרסמה אקסטרה בהודעה ששלחה, אלא מסרה כי תעלה אותם לאתר בתי המשפט בהמשך.

"הרגולטור הגרמני הצהיר כי BnetzA (הרגולטור לשוק האנרגיה) לא קיים כל חקירה בעניין עליו העלילו אנשי דנקנר, וכי לא מתקיימת כל חקירה אחרת בעניין אחר כלשהו נגד החברה", מדגישה אקסטרה. "במידע שהעביר הרגולטור הגרמני לרואי החשבון של אקסטרה צוין עוד כי 'אין ולא הייתה בעניין אקסטרה אנרג'י כל אינדיקציה או מידע שיצריכו חקירה או בחינה כלשהי של איתנותה הכלכלית, אופן התנהלות הטכני או בקשר לבעלי תפקידים כלשהם בקבוצת אקסטרה'.

"אין ולא היה כל חשד או חשש כאילו אקסטרה או מוטי בן-משה עסקו או עוסקים בהלבנת הון, כפי שנטען בתצהירי השקר שהגיש דנקנר - עליהם דיווחה אקסטרה בזמן אמת לרשויות המוסמכות בישראל. אין ולא היה כל חשש או חשד כאילו אקסטרה או מי ממנהליה מעורבים בעבירות מע"מ. רשויות המס בדיסלדורף, גרמניה, פירמת יועצי המס של החברה ופירמת רואי החשבון של החברה, BDO, מציינים כולם בכתובים כי בפעילותה של אקסטרה אנרגי 'לא נמצא כל פגם'".

אקסטרה טוענת כי דנקנר מנהל נגדה "מסע ההכפשה בינלאומי", וכי רואי חשבון מטעמו פנו לרשויות במדינות שונות, לאינטרפול, לרשויות בישראל ולגורמים עסקיים שונים ברחבי אירופה והציגו בפניהם "כזבים וטענות מחפירות". בחברה מדגישים כי "כידוע לנו, כל הרשויות והגורמים הנ"ל דחו את הפניות המופרכות אליהן".

לפי אקסטרה, "דנקנר מטעה ומפזר טענות-סרק כלפי בית המשפט וכלפי צוות הבדיקה (הכולל כזכור את רשות ניירות ערך, הכונס הרשמי והמשקיף) כאילו התרשלו וטעו בדוח הבדיקה - מבלי שהוא קרא בכלל את הדוח שטרם הותר לפרסום. במסגרת ההתנגדות תקף דנקנר הן את המומחה של בית המשפט, הן את רשות ניירות ערך, הן את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ולמעשה כל גורם אפשרי.

"הבקשה, המופרכת על פניה בכל היבט, מהווה עבור דנקנר מעין הזדמנות אחרונה להניח שוב גיבוב ומיחזור של אותן הטענות חסרות השחר, שהעלה משך שבועות בפני כל גורם שרק היה מוכן לשמוע אותו. אחד מפרקי העלילה כולל תצהיר כוזב לחלוטין אליו מצורפים מסמכי בנקים כביכול, המעידים, כביכול, על העברת כספים בסכום של 10 מיליון אירו. ממציא העלילה שכח לציין 'במסמכי הבנק' את תאריך ההעברה הבנקאית... למען הסר ספק, כמובן ש'כספים' אלה מעולם לא הגיעו ליעדם הנטען".

"מענה לא ענייני"

עו"ד שמוליק קסוטו, בא-כוחו של נוחי דנקנר, מסר בתגובה: "כפי שצפינו - אקסטרה אינה נותנת מענה ענייני לכל אחת מהעובדות הבעייתיות שהוצגו לבית המשפט. ואמנם, על-פי הבדיקה שנעשתה על-ידי black cube, ובניגוד מוחלט לנטען על-ידי אקסטרה, הרגולטור הגרמני, כמו גם רשויות המס בגרמניה, בודקים וחוקרים את פעילותה של אקסטרה בגרמניה, וזאת עקב חששות כבדים שיש להם ביחס לעסקיה. הדברים יתבררו במהרה בבית המשפט.

"בכל מקרה, טענותיה של אקסטרה כאילו הכול אצלה כשר אינן מתיישבות עם העובדה שביקשה להסתיר חלקים רבים מדוח הבדיקה ואף לא עם סירובה להעמיד את הצעתה, לאחר חשיפת מלוא המידע, להצבעת הנושים. דווקא חששה של אקסטרה מהצבעה מחודשת של הנושים מלמדת כי גם היא יודעת היטב שלאחר חשיפת המידע לא יהיו נושים כלשהם שיסכימו שהשליטה בקונצרן תועבר לידיה של אקסטרה".