שני סוחרים לשעבר באקסלנס חשודים בהרצת מניות

לפי החשד, עידו ניסנצוויג וקובי ברזילי ביצעו במהלך השנים 2008-2010 מאות עסקאות מתואמות שער בניירות ערך בין חשבונות שפתחו למקורביהם באקסלנס לבין חשבונות של לקוחות פרטיים ועמיתי קופות הגמל בבית ההשקעות

פרשה רודפת פרשה. רק לפני כשבועיים פרסמה רשות לניירות ערך פרשה חמורה של הרצת מניות והערב (ב') היא מודיעה על פרשה נוספת. הפעם מדובר בעידו ניסנצוויג ובקובי ברזילי, שהועסקו בין השנים 2007-2012 באקסלנס כסוחרים בבית ההשקעות. השניים חשודים כי גרפו לכיסם כ-580 אלף שקל באמצעות הרצת מניות, מירמה והפרת אמונים ועבירות הלבנת הון.

לפי החשד, ניסנצוויג וברזילי שיתפו פעולה בין השנים 2008-2010 על מנת להפיק עבור עצמם רווחים באמצעות ביצוע מאות עסקאות מתואמות שער בניירות ערך בהיקף של מיליוני שקלים.

לפי החשד, שני הסוחרים ביצעו את פעולות התרמית בין שני חשבונות פרטיים על שם מקורביהם שהיו בשליטתם באקסלנס, לבין חשבונות של קופות גמל שניהלה אקסלנס וכן חשבונות לקוחות המנוהלים באקסלנס וחשבונות אופציות המוחזקים בנאמנות.

במסגרת תפקידם באקסלנס, פעלו לכאורה ניסנצוויג וברזילי בדרכי מירמה על מנת להפיק לעצמם רווחים באמצעות פעולות של הרצת מניות בין החשבונות של לקוחות אקסלנס לבין החשבונות הפרטיים שפתחו על שם מקורביהם באקסלנס.

כאמור, כתוצאה מפעילות זו, על-פי החשד, בתקופה זו שני החשודים גרפו רווחים של כ-580 אלף שקל.

מאקסלנס נמסר: "אנו מוקיעים מכל וכל התנהגות מהסוג המתואר בחשדות. מדובר באנשים שאינם עובדים באקסלנס למעלה משנתיים. כבית ההשקעות המחויב ללקוחותיו ולעמיתיו, אקסלנס ימשיך להשקיע במערכות בקרה על מנת למנוע כל חשד למקרים מסוג זה".

נזכיר, לפני פחות משבועיים הודיעה רשות ניירות ערך על פרשה נוספת של הרצת מניות, בהיקפים גדולים יותר. לפי החשד, 3 בכירים בשוק ההון קשרו קשר ביניהם במטרה לכאורה לבצע פעילות של תרמית בניירות ערך, שהביאה לגריפת רווחים אסורים בהיקף של לפחות 11 מיליון שקל. (לסיפור המלא)