אומ"ץ: עיריית ת"א תופרת ג'וב מיותר בשכר של 70 א' ש' בחודש

מבקשת ממבקר המדינה לעצור את מינוי אשר בן-שושן לראש רשות התחבורה והחניה בעירייה, תפקיד שממולא כיום בהתנדבות ע"י חבר מועצה לשעבר ■ אומ"ץ: בן-שושן נכשל במגזר הפרטי ומבקש כעת לחזור לעירייה בשכר גבוה

תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה, יוסף שפירא, נגד החלטת עיריית תל-אביב למנות את אשר בן-שושן לתפקיד ראש רשות התחבורה והחניה בעירייה, בשכר של 70 אלף שקל בחודש.

תפקיד זה אויש עד כה על-ידי משה טיומקין בהתנדבות מלאה; טיומקין הציע להמשיך להתנדב ולכהן בתפקיד ללא שכר - אך לטענת אומ"ץ העירייה סירבה.

"על-פי מידע מוסמך שהגיע לתנועת אומ"ץ, יש כוונה למנות לתפקיד ראש רשות התחבורה והחניה בתל-אביב את אשר בן-שושן בשכר חודשי של 70 אלף שקל, במכרז שהתפרסם בימים אלה", כתבה אומ"ץ לשפירא. "עד כה מילא תפקיד זה בהתנדבות חבר המועצה לשעבר, ניצב בדימוס משה טיומקין, שביקש להישאר בתפקידו, אך הדבר נמנע ממנו.

"העובדה החמורה במינויו של בן-שושן אינה כרוכה רק בשכר הגבוה שהוא מקבל, אלא בכך שבעבר הוא שימש כסמנכ"ל אגף משאבי אנוש בעירייה ופרש מתפקידו. על מנת לקבל פיצויים גבוהים הוחלט בעצה אחת עם יו"ר איגוד עובדי העירייה, רמי בנטל, כי הוא יפוטר, ובדרך זו יפסקו לו פיצויי פיטורים נדיבים ותוספות נוספות בלמעלה ממיליון שקל. זו שערורייה בפני עצמה הטעונה בדיקה".

אומ"ץ מגלה עוד כי בן-שושן נכשל במגזר הפרטי, ולכן הוא מבקש כעת לחזור לעירייה בשכר גבוה: "אחרי פרישתו מהעירייה עבד בן-שושן בחברה פרטית, אך בגלל אי-הצלחתו שוחרר מעבודתו תוך זמן קצר, ועתה הוא מבקש כאמור לחזור לעירייה בשכר גבוה, בניגוד לכללי המינהל התקין. אנו מבקשים את התערבותך המיידית למניעת מינויו לתפקיד הנ"ל במכרז שעלול להיות תפור עבורו".

עיריית תל-אביב: הטענות אינן נכונות

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה: "הטענות אינן נכונות בלשון המעטה. מדובר בתפקיד של עובד עירייה בשכר חודשי, שהינו פחות ממחצית מהסכום הנטען (כ-30 אלף שקל לחודש). תפקיד ראש רשות החניה והתחבורה הוא תפקיד שבוצע בעבר על-ידי עובד עירייה, כאשר עקב מומחיותו בתחום של ניצב בדימוס ד"ר משה טיומקין, ניתן היה לא לאיישו בעובד עירייה, בתקופת כהונתו במועצת העיר.

"לאחר פרישתו והחלטתו שלא לרוץ בשנית למועצת העיר, הוחלט, בהתאם להמלצתו של טיומקין עצמו, לחזור ולאייש את התפקיד בעובד עירייה מן המניין, ופורסם מכרז פומבי הפתוח לכל אדם העומד בדרישות. למכרז ניגשו 5 מועמדים, לרבות מר בן-שושן, ומביניהם ייבחר האדם המתאים ביותר על-ידי ועדת המכרזים בהתאם לקבוע בדין. באשר להליכי פרישתו של אשר בן-שושן, הללו נעשו על-פי דין, על-פי כל כללי הפרוטוקול של עובד עירייה הפורש מתפקידו, ואין כל מניעה להתמודדותו על התפקיד".