החשמלית של ניסאן: נקודות טעינה לרכב יוקמו בתחנות פז

שתי החברות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו יוקמו עמדות טעינה מהירה (Quick Charge) בתחנות מרכזיות של פז ברחבי הארץ

חברת קרסו מוטורס וקבוצת פז הודיעו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי במסגרתו תקים חברת קרסו עמדות טעינה מהירה לרכביה החשמליים בתחנות פז. בשלב ראשון, יוקמו 9 עמדות טעינה בתחנות מרכזיות של פז ברחבי הארץ עם אופציה לפרישת עמדות טעינה נוספות. השבוע נחנכה עמדת הטעינה הראשונה במחלף הסירה, בהרצלייה פיתוח.

עמדות הטעינה המהירה הן אוניברסאליות ויספקו מענה לדגם החשמלי ניסאן "LEAF" - שמשווק בארץ מזה מספר חודשים - ובהמשך גם לדגמים חשמליים נוספים הצפויים להגיע לישראל. בניסאן הטעינה המהירה מהיר תארך 20 דקות בלבד לטעינת 80% מהסוללה. עלות טעינה מהירה תהיה בין 15-20 שקל.

פרישת העמדות תיעשה בדגש על מתחמי התדלוק של פז בצירי תנועה ראשיים, כדוגמת תחנות בית ינאי, שואבה, בית קמה והסיירים. בימים אלו החברה משיקה בישראל רשמית את הדור החדש של ניסאן ליף, עם טווח נסיעה של עד 199 ק"מ (נתוני יצרן) במחיר של 139,900 שקל הכוללים סוללה ועמדת טעינה ביתית.

אבי תמיר, מנכ"ל קבוצת הרכב של קרסו מוטורסמסר כי "המכוניות החשמליות צפויות להיות אלטרנטיבה חדשנית וכלכלית. בחרנו בטכנולוגיה של טעינה מהירה המייצרת מודל כלכלי ראציונלי ובר קיימא באמצעות נגישות טעינה זמינה, נוחות מירבית ועלות אחזקה טובה מאוד. בחרנו מודל פשוט: אנו נמכור את הרכב יחד עם הסוללה וללא כל חיוב חודשי נוסף. הלקוח יתחבר לחשמל ישירות וללא עלויות תיווך".