ריקול בטויוטה: 6,300 נהגים בישראל נקראו לבדיקה

ענקית הרכב היפנית הודיעה על חשש לתקלה בדגם "פריוס 3", שעשויה להאט ואף לעצור את הרכב בפתאומיות, וקראה לבעליהם של מאות אלפי כלי רכב בעולם להגיע להיבדק במרכזי השירות

חברת טויוטה קוראת היום (ד') לבעליהם של 1.9 מיליון מכוניות מדגם "פריוס" ברחבי העולם, אחד הדגמים הנמכרים ביותר של החברה, להגיע למרכזי השירות המורשים לצורך בדיקה - בשלל חשש לתקלה במערכת ההיברידית. התקלה עשויה לגרום לרכב להאט בפתאומיות ואף לעצור.

"במקרים מסוימים המערכת ההיברידית עשויה להפסיק לפעול והרכב עשוי לעצור, גם בזמן שנוהגים בו" אמרו בטויוטה. יצרנית הרכב הגדולה בעולם טוענת שקיבלה יותר מ-400 פניות, שרובן הגיעו מיפן וארה"ב. בשלב זה לא נגרמה אף תאונה כתוצאה מהתקלה, אבל בטויוטה לא לוקחים סיכונים.

יבואנית טויוטה בישראל חברת "יוניון מוטורס" קראה לבעליהם של 6,300 כלי רכב להגיע לבדיקה. "חברת TOYOTA הודיעה היום על קריאת תיקון לדגם פריוס 3", נכתב בהודעת החברה. "קריאת התיקון בישראל נוגעת לכלי רכב אשר נמכרו בשנים 2009-2013". החברה קראה לצרכנים להגיע לטיפול חינם במרכזי השירות של טויוטה.

רק בשבוע שעבר קראה חברת הענק היפנית לבעלי כלי רכב בארה"ב להגיע לבדיקות בגלל מתקן חימום בעייתי במושב הכיסא. הפריוס, שיצא לשוק ב-1997, הוא אחד הדגמים ההיברידים הנמכרים ביותר בעולם.

למרות הבעיות, טויוטה נהנית מהכנסות שיא השנה, במיוחד בגלל ערכו הנמוך של המטבע היפני, שהופך את הרכב לזול יותר ברחבי העולם. בשנה שעברה טויוטה הייתה החברה שמכרה הכי הרבה מכוניות בעולם - 10 מיליון.