בדיקה בקריית אונו: אין ריכוזי גזים חריגים במוסדות החינוך

הבדיקה נעשתה בעקבות תוצאות של בדיקת קרקע אחרת שחשפה חריגות בהימצאות של גזי קרקע באזור זה

תוצאות של בדיקה שהזמינה עיריית קריית אונו ונעשתה בדרום-מערב העיר שוללות את החשש להימצאות גזי קרקע בשני מוסדות חינוך. הבדיקה נעשתה בידי חברת אל.די.די טכנולוגיות, ותוקצבה בידי העירייה. הבדיקה נעשתה בעקבות תוצאות של בדיקת קרקע אחרת שחשפה חריגות בהימצאות של גזי קרקע באזור זה. במשרד להגנת הסביבה חושדים כי מקור הזיהום הוא בפעילות של צה"ל במתחם המחנות שבתל השומר.

הבדיקה האחרונה התמקדה במבנים המשמשים בית ספר וגן ילדים, ובימים האחרונים ממצאיה הועברו לעיון המשרד להגנת הסביבה. מתמצית ממצאי הבדיקה עולה כי בקידוחים שנעשו בקרקע הסמוכה למוסדות החינוך לא נמצאו ריכוזים חורגים של גזי קרקע וכך - לשוהים בחלל אותם מבנים לא נשקפת סכנה.

"משמעות התוצאות היא שלא קיימת סכנה בריאותית לשוהים בכיתות בית הספר לחומרים אורגניים נדיפים", כתב לראש עיריית קריית אונו, סגן מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה, עמיר אשד.

במשרד להגנת הסביבה שיבחו את העירייה על כך שפעלה במהירות ולא חסכה במאמץ ובמשאבים כדי לברר את החשד לריכוזים חריגים בגזי הקרקע במקומות אלה. זאת, לאחר שבתחילת ינואר המליץ המשרד לעירייה לקיים סקר גזי קרקע במרתפים ובחניונים ברדיוס של כ-200 מטר מהאתר שבו התגלה זיהום הקרקע. בנוסף, המשרד קרא לעירייה לפרסם הנחיות לתושבים באותו רדיוס לנקוט פעולות לאוורור החללים התת-קרקעיים. מדובר בזיהום שהתגלה בידי חברת נדל"ן שבונה שכונת מגורים חדשה באזור. בעקבות הממצאים, החברה פועלת למיגון חללים תת-קרקעיים במבנים שהיא מקימה, וזאת על פי הדרישות של המשרד להגנת הסביבה.

ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל: "פעלתי מידית ובמלוא האחריות ומיניתי צוות מקצועי. לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, הזמנו חוות דעת מחברה מובילה בארץ בתחום זיהום קרקע ומאושרת על ידי המשרד להגנת הסביבה. תוצאות הבדיקות שבוצעו אושרו על ידי המשרד, ואני שמח שנקבע כי לא קיים כל זיהום בגזי הקרקע בבית הספר ובגני הילדים. בריאות התושבים חשובה לי ואנו נקפיד לבדוק כל פיסת קרקע בעיר".