רשת לחם ארז שכרה חנות במתחם סוהו בנתניה

המרכז המסחרי הסמוך לחנות איקאה יכלול 27 אלף מ"ר שטחי מסחר ומשרדים מתחום העיצוב, הריהוט והלייף סטייל, ויהיה פתוח 7 ימים בשבוע

רשת בתי-הקפה לחם ארז שכרה חנות בשטח 100 מ"ר במרכז המסחרי החדש "סוהו" שמקימות החברות בן אפרים ואלקטרה נדל"ן באזור התעשייה פולג בנתניה סמוך למתחם איקאה.

הרשת תמוקם בקומת הקרקע של המתחם על גבי שטח של 100 מ"ר ותשלם 200 שקל למ"ר בנוסף לדמי ניהול, צמוד למדד המחירים לצרכן. החוזה נחתם לתקופה של 5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות.

סכום זהה ישלמו גם רשת חשמל נטו, ששכרה חנות של 230 מ"ר, רשת בתי-הקפה לנדוור ששכרה חנות בשטח 240 מ"ר ורשת בתי-הקפה פרש קיטשן, ששכרה חנות של 140 מ"ר.

לפני מספר חודשים שכרה במקום רשת המרכולים סטופמרקט חנות בשטח 4,000 מ"ר במחיר של 90 שקל למ"ר. שטחי המסחר במתחם יהייו פתוחים גם ביום שבת.

מרכז סוהו, שהחל להיבנות בימים אלה, יכלול שטח בנוי של 27 אלף מ"ר, כאשר 15 אלף מ"ר מתוכם יהיו שטחי מסחר ותצוגה, והיתר שטחי משרדים. בנוסף יכלול המתחם, שתוכנן על-ידי האדריכל רמי וימר, 670 מקומות חניה.

העסקים במקום יתאפיינו במותגים ישראליים ובינלאומיים מתחום העיצוב, הריהוט והלייף סטייל, במבנה מסחרי פתוח הדומה לפאוור סנטר. גם שטחי המשרדים שטרם החל שיווקם, יושכרו לשוכרים מתחום העיצוב והתכנון כגון משרדי אדריכלים, מהנדסים, וכדומה.

הדרך לתחילת העבודות להקמת מתחם סוהו נסללה לאחר שנים שבהן הפרויקט היה תקוע, כאשר החסמים בדרכו הוסרו רק לפני שנתיים. בשנת 1995 רכשה חברת בית אבן בנייה וייזום, שהיא חברה בבעלות משותפת של חברת בן אפרים ושל שותפים מחו"ל, קרקע בשטח של 32 דונם באזור התעשייה פולג בנתניה. הקרקע נרכשה מהחברות שיא אחזקות, חבס ואמות השקעות.

על 20 דונם מתוך ה-32 דונם הקימה בית אבן את חנות איקאה. את 12 הדונם הנותרים רצתה בן אפרים לממש, אך שותפיה בקרקע לא שיתפו פעולה עם קידום הפרויקט.

רק בחודש אוגוסט 2011 הצליחה בן אפרים לרכוש את חלקם של השותפים בחברה שהחזיקה בקרקע ולמשוך החוצה את יתרת הקרקע. כתוצאה מכך, באיחור של 13 שנה, נסללה הדרך לתחילת העבודות.

לפני שנתיים, אגב, מכרה בית אבן את מתחם איקאה לישראלום וברונפמן תמורת 175 מיליון שקל.