ענבל אור איבדה סופית את הקרקע בבבלי: משפחת כוזהינוף רכשה את הקרקע בכ-200 מ' ש'

בגיבוש העסקה היו מעורבים גם רוני מאנה וגיא בלושינסקי ■ מדובר במגרש של כ-8 דונם בהמשך של רחוב פעמוני - עליו שיווקה ענבל אור את פרויקט אור בבבלי בתקופה האחרונה ■ על המגרש תב"ע מאושרת לבניית 145 דירות

לאחר משא-ומתן ארוך של מספר שבועות נחתמה היום (ה') אחת העסקאות הבולטות בתל-אביב-יפו. משפחת כוזהינוף רכשה את הקרקע הממוקמת בחלקה הצפוני של גבעת עמל ב' בעבור כ-200 מיליון שקל. מדובר במגרש המשתרע על פני כ-8 דונם בהמשך של רחוב פעמוני. על המגרש תב"ע מאושרת לבניית 145 דירות.

את המגרש רכשה משפחת כוזהינוף מבעלי הקרקע, ממשפחת אברמוביץ' ומשפחת זייתוני. עורך הדין שטיפל בעסקה מטעם הרוכשים הוא עו"ד אביב טסה. בגיבוש העסקה היו מעורבים גם רוני מאנה וגיא בלושינסקי.

נכון להיום הקרקע איננה זמינה לבנייה, וזאת משום שכמה עשרות משפחות מתגוררות על המגרש בגבעת עמל ב'. נגד מרבית מהמחזיקים בקרקע צווי פינוי והרוכשים כבר הכריזו בעבר כי אין בכוונתם להגיע להסדר כפי שהציעו להם גורמים אחרים, ולפעול באמצעות בתי המשפט לפינוי. "יש עכשיו אקלים משפטי אחר בעקבות פסקי הדין שניתנו והפינויים שכבר בוצעו", כך אמר עו"ד טסה המייצג את משפחת כוזהינוף, "אין בכוונתנו לחתום על הסכם פיצוי דומה למה שנחתם מול גורמים אחרים".

כזכור, מדובר באותה הקרקע עליה שיווקה ענבל אור את פרויקט אור בבבלי בתקופה האחרונה. אור חתמה לפני כשנתיים על הסכם אופציה לרכישת הקרקע אל מול בעלי המגרש שאף הוארכה מספר פעמים, אך העסקה מעולם לא הבשילה לכדי מימוש. ההסכם אליו התייחס עו"ד טסה הנוגע למחזיקים בקרקע מתייחס להסכמים שחתמה אור מולם לפיצוי בהיקף כ-80 מיליון שקל. הסכם זה היה מותנה בקבלת היתר בנייה לפרויקט.

בעוד הרוכשים כבר הודיעו כי אין בכוונתם לחתום על הסכם דומה מול המשפחות המחזיקות בקרקע, נראה שהאחרונים לא יוותרו בקלות על הזכויות שלטענתם מגיעות להם ולאחרונה הודיעו שלא יתפנו ללא מאבק.

עו"ד אביב טסה שמייצג את הרוכשים, אישר את חתימת העסקה. אחד מבעלי הקרקע, אריק אברמוביץ', אישר גם הוא ל"גלובס" את חתימת העסקה הערב: "חתמנו הסכם למכירת הקרקע בבבלי למשפחת כוזהינוף. העסקה סגורה".

מחברת ענבל אור נמסר: "מעולם לא היינו ולא נהייה עסק של פרוייקט אחד, גם כזה שהוא קרוב לליבי ברמה הרגשית. האיתנות הפיננסית שלנו מאפשרת לנו לנהל ולשווק מספר פרוייקטים במקביל. במידה ואכן העסקה חוקית, פנינו לפרויקטים אחרים".