נעילה חיובית בבורסה; אופקו הוסיפה 8.5%, פוטומדקס 3.2%

סנטימנט חיובי מעבר לים - מדד הנאסד"ק בשיא של 13.5 שנים ■ מדד המחירים לצרכן ירד בינואר ב-0.6%, האם בנק ישראל יוריד את הריבית? ■ מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-434 מיליון שקל

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות שערים על רקע הסנטימנט החיובי בוול סטריט בסוף השבוע, שם ננעלו המדדים בעליות של עד 1.2% בשני ימי המסחר האחרונים. מניית אופקו טיפסה בחדות וסייעה לדחוף את המעו"ף לעלייה של כ-0.5%. עליות חדות נרשמו באג"ח הממשלתיות השקליות לטווחים ארוכים בעקבות המדד הנמוך שפורסם ביום שישי. מחזור המסחר נותר נמוך בנעילה והסתכם בכ-434 מיליון שקל. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט.

נתוני התמ"ג שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על המשך הצמיחה הנמוכה בפעילות הכלכלית של המשק הישראלי. לפי נתונים מנוכי עונתיות, התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) עלה במחצית השנייה של שנת 2013 ב-2.8% בקצב שנתי, לאחר עלייה של 3.2% במחצית הראשונה ועלייה של 3.8% במחצית השנייה של שנת 2012. מדובר בשיעור הצמיחה הנמוך ביותר שנרשם מתחילת 2009. (לסיפור המלא)

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "מדד המניות העולמי פתח את שנת 2014 בסערה כשעלה מתחילת החודש בכ-3.5%, לאחר שירד בינואר בכ-4.5%. מדד ת"א 100 לעומתו מתנהג בסולידיות ועלה מתחילת החודש בפחות מאחוז, לאחר שירד בינואר בשיעור דומה. ראש הממשלה אוהב להגדיר את ישראל כאי של יציבות בעוד שאחרים יפרשו את התנודתיות הנמוכה כחוסר עניין של המשקיעים. למרות העלייה במתאם בין שוקי המניות בעולם, נראה כי עדיין יש יתרון משמעותי בשילוב בין השוק הישראלי לשווקים הגלובליים, במונחים של הקטנת הסיכון. ההתאוששות המהירה בעולם משקפת את העובדה שכל עוד הריביות אפסיות, אנשים יראו תיקון כהזדמנות קנייה ולכן על אף שהשוק צפוי להיות תנודתי, הוא נראה אטרקטיבי גם בשנת 2014. שילוב בין שוק המניות הישראלי לעולם יקטין את התנודתיות ולכן מומלץ לפחות חצי מהחשיפה המנייתית להשקיע בפיזור גלובלי".

כאמור, מעבר לים הסנטימנט חיובי. מדד הנאסד"ק טיפס ביום שישי לשיא של 13.5 שנים והמדדים סיכמו את השבוע הטוב ביותר מאז תחילת השנה. בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם אתמול נתון התפוקה התעשייתית לחודש ינואר, שירד בשיעור של 0.3%, בעיקר בשל מזג האוויר הקשה. עוד פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש פברואר, אשר נותר ללא שינוי ברמה של 81.2 נקודות, בעוד הצפי בשוק עמד על ירידה לרמה של ל-80 נקודות.

ביום שישי דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) כי מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר רשם ירידה חדה יחסית של 0.6% לרמה של 101.7 נקודות, זאת לעומת תחזיות מוקדמות בשוק לירידה של 0.3%.

"מדד ינואר מעיד שאין בעיה של אינפלציה בישראל, ומאפשר הורדת ריבית נוספת, אבל לא בטוח שהורדה נוספת תתרום לשער החליפין או הצמיחה", כך טוען אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות הלמן אלדובי בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן. (לכל התגובות)

אופקו מזנקת

הקרן המשפחתית של המיליארדר וגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס (פמילי אופיס) ממשיכה לרכוש מניות של חברת טבע. כך, על פי הדיווח הרבעוני של הקרן ל-SEC בארה"ב. סורוס רכש במהלך הרבעון הרביעי של 2013 עוד כ-5.7 מיליון מניות של טבע והגדיל את החזקתו בחברה הישראלית לכ-373 מיליון דולר. טבע היא ההחזקה הגדולה ביותר של הקרן, שהיקפה כ-9.2 מיליארד דולר.

עכשיו זה רשמי: הקבינט של ממשלת הודו פרסם בסוף השבוע החלטה רשמית לאשר הקמת 2 מפעלי שבבים במדינת הענק. אחד המפעלים יוקם על ידי קונסורציום של ענקית המחשוב האמריקאית IBM יחדיו עם טאואר ו-Jaiprakash ההודית.

מניית אופקו זינקה בחדות לאחר שדיווחה בסוף השבוע על הצלחה בניסוי קליני וחזרה מניו-יורק עם פער חיובי של כ-8.3%. מנגד, פריון ואיזיצ'יפ רשמו ירידות על רקע פערים שליליים.

גבעות המשיכה לרכז עניין על רקע הטלטלות בחברה השבוע, מהכוונה לפטר את המנכ"ל טוביה לוסקין ועד הקשיים בביצוע מבחני הפקה ב"מגד 6".

כלכלית ירושלים מכרה כ-20 מיליון מניות של מבני תעשיה תמורת 126 מיליון שקל. מדובר ב-6.86% מהון המניות של החברה וכעת מחזיקה כלכלית ב-78% ממבני תעשיה.